همشهری آنلاین: برابر دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ایجاد بساط و فروش ماهی حوض در هر مکان به غیر از آکواریوم فروش‌های مجاز ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌‌گیرد.

ماهی قرمز عید

به گزارش رایلنا، بیوک رئیسی مدیر کل حفاظت محیط زیست آْذربایجان شرقی با بیان این خبر گفت: با نزدیک شدن آغاز سال نو و بر اساس سنت‌های قدیمی ،خرید و فروش ماهیان قرمز در گوشه و کنار شهرها،بویژه میادین میوه و تره بار شهرداریها توسط افراد و کسبه غیر مجاز صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: با اعتقاد به حفظ حق حیات کلیه موجودات زنده و توجه به احتمال شیوع بیماریهای پوستی و ارگانیک از طریق تماس با این گونه ماهیان، برابر دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ایجاد بساط و فروش ماهی حوض در هر مکان به غیر از آکواریوم فروش های مجاز و سایر مراکزی که از سوی دستگاههای دولتی ناظر بر بهداشت و سلامت جامعه، مجاز شناخته شده‌اند، ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌‌گیرد.

بیوک رئیسی با اشاره به اطلاع رسانی قبل از موعد موضوع به مردم، از فعالان و کسبه فروشگاههای غیر مجاز خواست از توزیع و فروش ماهیان قرمز یا آبزیان دیگر مانند لاک پشت و غیره اکیدا خودداری کنند .

او از تشکیل اکیپ ویژه‌ای با همکاری محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست و نیروهای انتظامی جهت برخورد با عاملان توزیع غیر مجاز ماهی و آبزیان زنده در آستانه عید نوروز خبر داده و افزود: در صورت مشاهده و دستگیری فرد متخلف کلیه آبزیان او ضبط و متخلف با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

کد خبر 128482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز