همشهری آنلاین: همایش علمی و فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی باحضور 50 استاد ایرانی و خارجی 4 و 5 اسفند در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

خواجه‌نصیرالدین طوسی

به گزارش همشهری‌آنلاین سیدسعید میرمحمدصادق دبیر اجرایی این همایش ضمن اعلام این خبر به  مهر، و اشاره به تمهیدات انجام شده برای برگزاری این همایش بین‌المللی توسط موسسه پژوهشی میراث مکتوب، گفت: مشغول انجام کارهای مربوط به اخذ ویزا و اقامت مهمانان خارجی همایش هستیم.این افراد عموماً چهره‌های شناخته شده رشته‌های ریاضیات، نجوم، تاریخ، ادبیات و موسیقی هستند که خواجه ‌نصیر‌الدین طوسی آثاری در این حوزه‌ها به رشته تحریر درآورده است.

به گفته دبیر اجرایی همایش علمی و فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی تاکنون حضور 24 پژوهشگر خارجی شناخته‌شده در حوزه‌های یادشده از چهار قاره آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا و نیز 26 استاد ایرانی در همایش مذکور قطعی شده است و 50 پژوهشگر مذکور در این همایش دو روزه سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: 10 کتاب از آثار خواجه نصیر‌الدین طوسی و یا مرتبط با محورهای این همایش بین‌المللی در حال تدوین است که تعدادی از آنها در زمان برگزاری همایش رونمایی خواهند شد.

به گفته میرمحمدصادق موسسه پژوهشی میراث مکتوب را در برگزاری این همایش نهادها و سازمان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، موسسه فرهنگی اکو، کمیسیون ملی یونسکو، شهرداری تهران، شبکه چهار سیما و رادیو فرهنگ یاری می‌دهند.

وی در پایان گفت:همایش علمی و فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی طی روزهای 4 و 5 اسفند (هر روز از ساعت 8 تا 18) در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

کد خبر 127534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز