گروه اقتصادی: حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری امروز پس از کش‌وقوس‌های فراوان به مجلس می‌رود تا یا بار دیگر از مجلس رأی اعتماد بگیرد یا اینکه سکان وزارت راه‌وترابری را به فرد دیگری بسپارد.

طرح استیضاح وزیر راه‌وترابری که با درخواست 29 نماینده به مجلس ارائه شده بود پس از برپایی نشست روز گذشته کمیسیون عمران با وزیر راه و به‌رغم باز پس‌گیری امضای 10نماینده، امروز در مجلس بررسی می‌شود. درخواست استیضاح وزیر راه‌وترابری پس از سانحه چندی پیش سقوط هواپیمای بوئینگ 727 ایران‌ایر در 8 محور و با وجود برگزاری 2 نشست با وزیر راه و مسئولان صنعت هوایی کشور ارائه شده بود اما پس از سومین نشست کمیسیون عمران با وزیر راه اخباری مبنی بر مخالفت این کمیسیون با طرح استیضاح مطرح شده است.

ابوالقاسم رحمانی، مخبر کمیسیون عمران نیز با اشاره به نشست اخیر وزیر راه با کمیسیون عمران مجلس به خبرنگار ما گفت: با وجود بازپس‌گیری امضای برخی درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر راه‌وترابری، انجام این کار قانون خاص خود را داشته و با توجه به تعداد امضاکنندگان این طرح، درخواست استیضاح وزیر راه امروز در مجلس بررسی می‌شود.

احتمالاً وزیر رأی نمی‌آورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با اشاره به بازپس‌گیری امضای درخواست استیضاح برخی نمایندگان مجلس به خبرنگار ما گفت: فضا به‌گونه‌ای آلوده است که حتی برای بنده نیز واسطه فرستاده‌اند تا امضا ی خود را پس بگیرم. حسن کامران گفت: به‌رغم دیدگاه‌های مطرح شده در زمینه نظر کمیسیون عمران برای استیضاح وزیر راه‌وترابری فضای مجلس به‌گونه‌ای است که وزیر راه به احتمال قوی رای نیاورد و برکنار شود.

افزایش مخالفین استیضاح

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس از احتمال افزایش مخالفین استیضاح وزیر پس از اعلام نظر کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس خبر داد و به خبرنگار ما گفت: ارزیابی غیررسمی من از روند استیضاح آن است که با اعلام نظر کمیسیون عمران به‌عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با بخش راه‌وترابری، تعداد مخالفین استیضاح در مجلس بیشتر می‌شود چرا که از 20 عضو شرکت‌کننده در نشست مشترک با وزیر راه 18 نفر مخالف انجام استیضاح بوده‌اند.

نمایندگانی که امضای خود را پس گرفتند

به گزارش فارس، احمد ناطق‌نوری نماینده نور و محمودآباد، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان، امین شعبانی نماینده سنندج، فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه، علی زنجانی‌حسنلویی نماینده نقده و اشنویه، نورالله حیدری‌دستنایی نماینده اردل و فارسان، سیدحسن دهدشتی نماینده آبادان، جلال محمودزاده نماینده مهاباد، مؤید حسینی‌صدر نماینده خوی و ابوالقاسم رحمانی نماینده اقلید 10نماینده مجلس هستند که تا اواخر وقت دیروز امضای خود را برای استیضاح پس گرفته‌اند.

کد خبر 127173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز