گروه سیاسی: دادستان زاهدان تاکید کرد: از 12متهم دستگیر شده در ارتباط با حادثه تروریستی چابهار برای 4 نفر درخواست اعدام شده است.

به گزارش مهر، محمد مرزیه در جمع خبرنگاران گفت: پس از حادثه تروریستی تاسوعا در چابهار 20 نفر متهم دستگیر شدند که 12نفر آنان اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند و پس از محاکمه برای 4 نفر از این تعداد تقاضای اعدام شده است.دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید کرد: این افراد در انتقال، نگهداری و پذیرایی و جابه‌جایی عوامل اصلی حادثه دخالت مستقیم داشته‌اند. مرزیه خبر داد: درصورت موافقت قاضی و بررسی‌های لازم به احتمال زیاد محاکمه این متهمان در دادگاه نیمه‌علنی برگزار خواهد شد.

صبح روز چهارشنبه 24 آذر 89 برابر با تاسوعای حسینی 2 انفجار در شهرستان چابهار در بین هیات‌های عزاداری که در مقابل مسجد امام حسین(ع) تجمع کرده بودند، باعث شهادت 35 نفر از عزاداران و مجروح شدن 55 عزادار دیگر شد.یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات همچنین روز پنجشنبه برابر با عاشورای حسینی اعلام کرده بود که سربازان گمنام امام زمان(عج) دریک اقدام ویژه اطلاعاتی - عملیاتی سحرگاه روز پنجشنبه، موفق شدند 8 نفر از عوامل تروریستی و مرتبطان این جنایت را در شهرستان‌های چابهار، نیکشهر و کنارک سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر کنند.

در نخستین روزهای پس از حادثه، وزیر کشور از دستگیری 9 نفر مرتبط با این حادثه خبر داد و گفت: یک نفر از اینان در حال خروج از کشور دستگیر شد و بقیه افراد نیز در کنارک و چابهار توسط نیروهای نظامی‌امنیتی بازداشت شده‌اند. مصطفی محمدنجار تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد کسانی که با دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی ازجمله موساد مرتبط هستند، در این حادثه تروریستی نقش‌آفرینی کرده‌اند. همچنین ساعتی پس از انجام این جنایت، شبکه العربیه گزارش داد که باقیمانده گروهک ریگی، مسئولیت عملیات تروریستی صبح روز حادثه در چابهار را به‌عهده گرفت.

کد خبر 127060

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز