سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: درحالی‌که برخی آمارهای اعلامی از سوی وزارت کار حکایت از ایجاد یک‌میلیون و 300هزار شغل در 9ماه ابتدایی سال‌جاری دارد، یک مقام مسئول در وزارت کار خبر از وجود پیک تقاضای شغل در بازار کار داد.

مردم

معاون وزیر کار در گفت‌وگو با مهر گفت: پیک تقاضایی که برای اشتغال از قبل متراکم شده شرایطی را به‌وجود آورده که می‌توان گفت کار باید با انرژی زیادی دنبال شود.محمدحسین فروزان مهر، انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید را باعث ایجاد فرصت‌های شغلی دانست و افزود: قطعا سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری تاثیر‌گذار باشد ولی این موضوع به تنهایی نمی‌تواند مشکل اشتغال و نیازهای بازار کار را حل کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در صنعت فولاد برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد اشتغال، سرانه‌ای بالغ بر حدود 400 میلیون تومان باید برای هر فرصت شغلی درنظر گرفته شود، ادامه داد: در این بخش برای تحقق فرصت‌های جدید شغلی باید 3 تا 5 سال زمان درنظر بگیریم. قطعا تا آن زمان نمی‌توانیم صبر کنیم چون هم‌اکنون با یک فشار فزاینده حضور نیروی کار در بازار اشتغال کشور مواجه هستیم.

خبر دیگر اینکه یک مقام مسئول در گفت‌وگو با مهر از ثبت نام بیش از 602 هزار و 887 نفر کارجو در سامانه وزارت تعاون تا پایان دی ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 35 درصد، زن و مابقی متقاضیان نیز مرد هستند. وی با اعلام اینکه 94 درصد از کارجویان ثبت نام شده در این سایت باسواد هستند، تصریح کرد: 132هزار و 580 نفر معادل 25 درصد از کل متقاضیان، دارای تحصیلات کارشناسی هستند که این گروه از متقاضیان بیشترین آمار را در بین متقاضیان اشتغال به‌خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 126649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز