مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۵ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی از تجهیز این سازمان به سیستم GIS تا سال آینده خبر داد.

فتح الله تیموری، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت : فاز اول این طرح در دست اجراست و تا 3 هفته آینده تکمیل خواهد شد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید تا اردیبهشت ماه سال آینده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران به سیستم GIS مجهز و از مزایای آن در عملیات های خود برخوردار خواهد شد.

تیموری مزایای این سیستم را کاهش زمان اعزام نیرو و کاهش خطا در عملیات ها بیان کرد و گفت: عمده مشکل سازمان آتش نشانی در عملیات‌ها بحث مربوط به آدرس‌یابی است که این مساله گاهی اوقات موجب تاخیر در اعزام نیروها می‌شود که با نصب این سیستم مشکلات ما تا حدود زیادی کاهش می یابد و همین امر باعث کاهش خطا در عملیات ها نیز خواهد شد.

وی افزود: تعیین نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی به خصوص در مورد حوادث یا اتفاق‌هایی که در بزرگراه‌ها رخ می‌دهد نیز یکی دیگر از مشکلات ماست که با نصب سیستم GIS این مشکل هم برطرف خواهد شد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی پروژه تحقیقاتی آتش نشانی هم با نصب این سیستم تکمیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی در این باره اظهار کرد: در پروژه تحقیقاتی آتش نشانی با استفاده از این سیستم به جز اینکه مشخص می شود هر ایستگاه چه نقاطی از شهر را پوشش می‌دهد زمان اعزام نیروها، ریسک خطرپذیری و همه ابعاد حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تیموری در ادامه به تصویب این طرح در شورای تامین اشاره کرد و گفت: امیدواریم سایر سازمان ها بویژه مخابرات همکاری های لازم در این زمینه را با سازمان آتش نشانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعد از نصب سیستم، همه ایستگاه‌ها از طریق شبکه از آن بهره مند می‌شوند گفت: همچنین خودروهای عملیاتی سازمان نیز به این سیستم مجهز می‌شوند به طوری که از طول و عرض جغرافیایی محل دقیق وقوع حادثه مطلع خواهند شد.

تیموری افزود: قراردادها در این زمینه منعقد شده و بعد از تکمیل شدن طرح ، خودروهای عملیاتی سازمان هم به سیستم مجهز خواهند شد.

کد خبر 12654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز