همشهری‌آنلاین: سی ان ان گزارش داد: بیست سال پس از حمله صدام به کویت و هشت سال پس از سرنگونی صدام روابط بین عراق و کویت هنوز عادی نیست.

سی ان ان گزارش داد: بیست سال پس از حمله صدام به کویت و هشت سال پس از سرنگونی صدام روابط بین عراق و کویت هنوز عادی نیست. به گزارش این شبکه تلویزیونی، خبرنگار این شبکه در بغداد گزارش داد: اگرچه پیشرفت هایی در روابط بین دو کشور انجام شده موضوع اصلی در روابط دو کشور حس اعتماد است و این اعتماد سازی کار آسانی نیست. این گزارش می افزاید عواقب دستور صدام مبنی بر حمله به کویت پس از دو دهه همچنان وجود دارد.

دولت عراق این اطمینان را داده که دولت جدید این کشور دیگر تهدیدی برای جهان نیست.

اما در روابط عراق و کویت مسائلی همچون مرزهای آبی، خسارات مالی و جانی در زمان تهاجم صدام ، مفقود شدن اسناد دولتی کویت در زمان حمله و مهمترین موضوع بازسازی مناطق جنگی.

عراق تاکنون بیش از سی میلیارد دلار به کویت غرامت پرداخت کرده و کویت می‌گوید عراق بیش از بیست میلیارد دلار دیگر بدهکار است.

منبع تهیه این پول درآمد عمده عراق است و از منابع نفتی. عراق می‌گوید به اندازه ای کافی پرداخت کرده و هنوز تلاش می‌کند خود را از عواقب جنگ نجات دهد.

مردم عراق که از زمان صدام و تحریم های آن زمان رنج برده‌اند می‌گویند دوبار مجازات شده‌اند یک بار در زمان صدام و بار دیگر در عواقب اقدامات وی.

کد خبر 126290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز