پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

کیکاووس زیاری: استوارت بیتی، سازنده قسمت اول فیلم حادثه‌ای و ماجراجویانه «فردا: وقتی جنگ آغاز می‌شود»، دومین قسمت این مجموعه فیلم نوجوانانه را کارگردانی می‌کند

587

 او با قسمت اول این فیلم، به جمع فیلم‌سازان کشور استرالیا پیوست.

این فیلم که قصه‌ای جنگی دارد، براساس ماجراجویی‌های مجموعه‌کتابی به همین نام ساخته می‌شود. این مجموعه کتاب، نوشته  جان مارسدن، نویسنده استرالیایی، یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های نوجوانان در کشور استرالیا است. تابه‌حال چندین میلیون نسخه از هفت جلد این کتاب در این کشور به فروش رسیده است. استوارت بیتی فیلم‌ساز و هنرمند استرالیایی‌تبار، به‌خاطر نگارش فیلم‌نامه فیلم‌هایی مثل «دزدان دریایی کارائیب»، «استرالیا» و «جی آی جو: ظهور کبرا» در دنیا شهرت دارد.

بیتی قسمت دوم «فردا: وقتی جنگ آغاز می‌شود» را با فیلم‌نامه‌ای که خودش براساس کتاب مارسدن نوشته، کارگردانی خواهد کرد. او مدتی قبل جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی انستیتوی فیلم امریکا را برای نگارش فیلم‌نامه قسمت اول همین فیلم دریافت کرد.

وی درباره دومین قسمت فیلم می‌گوید: «معمولاً فیلم‌هایی که برای تماشاگران معمولی سینما ساخته می‌شوند، از سوی منتقدان و انجمن‌های سینمایی جایزه‌ای دریافت نمی‌کنند. ولی این اتفاق برای «فردا: وقتی جنگ آغاز می‌شود» رخ داد. از شنیدن خبر دریافت جایزه بهترین فیلم‌نامه انستیتوی فیلم امریکا شوکه و هیجان‌زده شدم. واقعیت امر را بخواهید، وقتی این فیلم‌نامه را می‌نوشتم فقط در فکر آن بودم که چیزی بنویسم که بتواند تعداد بیشتری از تماشاگران و به ویژه کودکان و نوجوانان را جذب کند و باعث سرگرمی‌شان شود. قصه کتاب مارسدن را میلیون‌ها نفر در استرالیا خوانده و از ماجراجویی‌های آن لذت برده‌اند. می‌خواستم آنها هنگام تماشای نسخه سینمایی آن نیز همین حس و حال را داشته باشند. نوشتن یک فیلم‌نامه جذاب براساس قصه این کتاب پرطرفدار، مثل حرکت روی لبه تیغ بود.»

خط اصلی قصه کتاب مارسدن آمیخته‌ای از ماجراهای واقعی و تخیلی است و چند دختر و پسر نوجوان، شخصیت‌های اصلی آن هستند. این گروه از بچه‌ها که بسیار باهوش و زرنگ‌اند، پس از هجوم ارتش متجاوز هیتلری به سرزمین مادری‌شان، یک گروه پارتیزانی مخفی تشکیل می‌دهند و به مبارزه با دشمن می‌پردازند. در هر قسمت کتاب، ماجرا‌های تازه‌ای برای این گروه رخ می‌دهد. شخصیت مرکزی قصه، دختر نوجوانی به نام الی لینتن است که می‌تواند خیلی خوب گروه کوچک دوستانش را سازماندهی کند.

قسمت اول «فردا: وقتی جنگ آغاز می‌شود» شهریور گذشته در استرالیا به نمایش عمومی درآمد و پرفروش‌ترین محصول سال 2010 این کشور شد. نمایش عمومی این فیلم در اروپا و امریکا هنوز شروع نشده است. ریچل هارد وود در قسمت اول در نقش الی لینتن بازی کرد. او و بقیه بازیگران اولین قسمت، نقش‌های اصلی قسمت دوم را هم بازی خواهند کرد. هنوز زمانی برای شروع فیلم‌برداری دومین قسمت فیلم اعلام نشده است. منتقدان سینمایی به این مجموعه فیلم، لقب «هری پاتر استرالیا» داده‌اند. صنعت سینمای استرالیا که در چند سال اخیر با موفقیت‌های مالی روبه‌رو نبوده است، استقبال از  فیلم نوجوانانه «فردا: وقتی جنگ آغاز می‌شود»، جان تازه‌ای به‌خود گرفته است.

کد خبر 126247
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز