شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: حداقل 102 هندی که در یک مراسم مذهبی در ایالت جنوبی کرالا شرکت کرده بودند، در اثر ازدحام جمعیت کشته شدند.

مراسم مذهبی در هند

بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که حداقل 50 نفر نیز در این حادثه مجروح شده‌اند. بنابر گزارش‌ها، گفته می‌شود این افراد در حال بازگشت از معبد ساباریمالا بودند که به‌علت ازدحام جمعیت زیر دست و پا مانده و جان باختند با این حال گزارش‌ها درباره علت اصلی حادثه متناقض است و بعضی از شاهدان محلی می‌گویند این واقعه در اثر یک حادثه رانندگی در نزدیکی محل ازدحام زائران که یک منطقه کوهستانی است شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری پی تی‌ای هند، حادثه مرگبار بعد از ظهر جمعه گذشته و هنگامی که صدها هزار هندو به محل معبد ساباریمالا رفته بودند. رخ داد. به گفته شاهدان، لحظاتی قبل از این حادثه، یک خودروی جیپ پس از خروج از جاده با چند نفر از زائران برخورد کرد که همین ماجرا باعث شد زائران زیادی وحشتزده به سمت عقب فرار کنند که در این هنگام افراد زیادی و از جمله زنان و کودکان زیر دست و پای دیگران مانده و جان باختند.

کشته شدن زائران هندی در معابد و مراسم‌های دینی موضوع عجیبی نیست و موارد مشابهی پیش از این رخ داده است. رانش زمین در سال ۱۹۹۹ باعث شد بیشتر از ۵۰ نفر از زائران معبد ساباریمالا کشته شوند. به گزارش دیلی تلگراف و به نقل از سرپرست تیم نجات، عملیات امدادی برای رساندن مجروحان به بیمارستان به‌دلیل کوهستانی و جنگلی بودن منطقه به کندی صورت گرفته است و علت افزایش جان‌باختگان نیز تا حدودی به این مسئله مربوط می‌شود.

کد خبر 125844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز