مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزودن مفادی به قانون تبلیغات کشوری خبر داد و گفت: پیش‌نویس لایحه قانون تبلیغات بازرگانی نهایی و ارائه شده است.

advertising

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با فارس درباره افزودن تکمله‌ای به قانون تبلیغات کشوری اظهار داشت: یک سری مقررات ویژه‌ای را تدوین کرده‌ایم تا به قانون تبلیغات کشوری اضافه شود که در واقع به نوعی تکمیل قانون تبلیغات کشوری فعلی محسوب می‌شود.

کریمی یادآور شد: این بخش از قوانین با عنوان «قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور» در چندین جلسه کاری با حضور مسئولان ذیربط بررسی و تدوین شده و 3 ویرایش هم بر آن انجام و با عنوان پیش‌نویس لایحه قانون تبلیغات بازرگانی نهایی و ارائه شده است.
مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تذکر اینکه یک سری قوانین جدید به قانون تبلیغات فعلی افزوده شده است، تصریح کرد: با توجه به اقتضائات تبلیغاتی که وجود داشته، با تمام حوزه‌های ذیربط در این خصوص بحث و گفت‌وگو داشته‌ایم و موارد مورد نیاز جدید تدوین شده است.

وی یادآور شد: این پیش‌نویس هنوز به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی ارائه نشده و هم‌اکنون این پیش‌نویس برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.کریمی مواردی مانند وظایف و اختیارات هیأت نظارت بر کانون‌های تبلیغاتی، شرایط صدور پروانه برای دفاتر تبلیغاتی و جرایم و تخلفات کانون‌های آگهی را از جمله مواردی دانست که در پیش‌نویس جدید تدوین شده است.

مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره صدور مجوز تبلیغات برای انتشار و فروش قرآن کریم اظهار داشت: صدور مجوز تبلیغات برای قرآن کریم از سوی دفتر تبلیغات وزارت ارشاد انجام نمی‌شود و چنین مجوزهایی از سوی سازمان تبلیغات و دارالقرآن آن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای تبلیغ قرآن کریم باید از سوی سازمان تبلیغات مجوز لازم ارائه شده باشد و اگر اینگونه تبلیغات مجوز دارالقرآن سازمان تبلیغات را نداشته باشند مطمئنا تبلیغ چنین قرآنی دچار اشکال است و اجازه تبلیغ ندارد.مدیر‌کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا دفتر تبلیغات وزارت ارشاد در این خصوص ورود ندارد،

خاطرنشان کرد: کلیت این امر در حوزه تبلیغات است اما چون موضوع چنین تبلیغی، تبلیغات مذهبی است لذا دفتر تبلیغات ارشاد بیشتر رسیدگی و نظارت بر تبلیغات اقتصادی و بازرگانی را عهده‌دار است که البته این به‌نوعی اشکال محسوب می‌شود.
کریمی تصریح کرد: در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قوانینی در این خصوص به تصویب رسیده تا بتوانیم هم بر تبلیغات بازرگانی و هم غیر‌بازرگانی نظارت دقیق داشته باشیم اما هنوز چنین قانونی ابلاغ نشده است.

کد خبر 125679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز