چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت با توجه به ویژگی‌ها و بافت جغرافیایی منطقه، شرایط، امکانات و تقاضاهای مردمی با تشکیل شهرستان جدید نرماشیر در استان کرمان موافقت کرد.

kerman

هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده 13 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب 1362- با ایجاد شهرستان نرماشیر به مرکزیت شهر نرماشیر از ترکیب بخش‌های بخش مرکزی مشتمل بر دهستان‌های رود و عزیز آباد و بخش رواداب مشتمل بر دهستان‌های روداب شرقی و مومن آباد در تابعیت استان کرمان موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، بخش بروات به مرکزیت شهر بروات از ترکیب دهستان‌های کرک و نارتیج و روداب غربی در تابعیت شهرستان بم ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان مومن آباد به مرکزیت روستای مومن آباد مشتمل بر روستاها مزارع و مکان‌های نخلستان، دیوار، ناصرآباد، محمدآباد شیخ، مومن آباد، زین آباد، گذرگاه ابوالفضل، منبع آباد، مهدی آباد، باقرآباد و حجت آباد در تابعیت بخش روداب شهرستان بم ایجاد می‌شود.

بر این اساس، دهستان روداب غربی از بخش روداب شهرستان بم منتزع و به بخش مرکزی همین شهرستان الحاق می‌شود.

روستاها، مزارع و مکان‌های حسن آباد بالا، احمد آباد، عباس آباد، دامداری، قلعه بالایی، محمدآباد، رحمان آباد، سلیمان آباد، شهید اتحادی، اکبر آباد، دارستان، الله آباد، قدمگاه حضرت امیر، علی آباد، یزدان آباد و انبار از دهستان کرک و نارتیج بخش مرکزی شهرستان بم منتزع و به دهستان‌پشت رود از توابع بخش نرماشیر شهرستان بم الحاق می‌شود.

همچنین خط مرزی بین دهستان‌های کرک و نارتیج و دهستان حومه از توابع بخش مرکزی شهرستان بم اصلاح می‌شود.

 

کد خبر 125619
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز