پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

فرهاد یلدا: هرچه‌قدر هم که کم‌رونق باشد و گردش مالی آن در برابر سایر کالاهای سبد خانوار ناچیز، باز مهم است و غیرقابل چشم‌پوشی.

حتی نمی‌شود به زندگی بدون آن فکر کرد و آن‌ها هم که به هر دلیل این کالا را از سبد خریدشان بیرون گذاشته‌اند، می‌دانند که دچار اشتباه جبران‌ناپذیری شده‌اند. برای گشت و گذار در بازار، امروز باید میان خوراک و جان توازن برقرار کرد. راسته فروشندگان غذای روح در ایران را خیلی‌ها می‌شناسند یا دست‌کم تعریفش را شنیده‌اند. پس شما هم به این راسته سر بزنید: خیابان انقلاب. در این راسته، باید سراغ بازاری را گرفت که بتوان در آن برای برای سلیقه‌های مختلف و ذائقه‌های متفاوت، خوراک یافت. تجربه اولین بازارچه کتاب در این خیابان، با خوانش تابلوی سردر آغاز می‌شود: «بازارچه کتاب». بازار و بازارچه، فقط با لباس و غذای گرم و میوه رونق نمی‌گیرد که ازدحام مشتریان خواهان، این قاعده را شکسته است. ورود به بازارچه کتاب با دیدن ویترین اجناس فرنگی هم‌زمان است. کالاهای خارجی این بازارچه، از جنس کاغذ و حروف لاتین هستند. اگر سراغ مارک را هم بگیرید، ‌OXFORD و Longman خودنمایی می‌کنند. بعد از کتاب‌فروشی‌هایی که آموزش زبان را مهیا می‌کنند، نوبت به غذاهایی با طعم رمان و داستان کوتاه می‌رسد که ویترین‌ها را جذاب کنند. مغازه‌های کوچک و بزرگ بازارچه، پر از کتاب‌هایی است که سلایق مختلف را راضی از بازارچه به بیرون می‌فرستند. در بازارچه برای علاقه‌مندان نشریات معتبر جهان هم، برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است.
مدیران چند فروشگاه، انواع و اقسام نشریات روز دنیا را به قلب تهران می‌رسانند تا علاقه‌مندان، بدون هیچ مشکلی، جدیدترین شماره مجله‌های لاتین را از دست ندهند. با یک گشت و گذار چند دقیقه‌ای در بازارچه کتاب، می‌توان جدیدترین نوارهای آموزشی زبان‌های خارجی و کتاب‌های راهنما را هم ردیابی کرد. یک فروشگاه کتاب ویژه کودکان هم در بازارچه وجود دارد که کتاب قصه‌های این رده سنی را سرمایه مغازه‌اش کرده و آن‌ها را می‌فروشد. اگر اهل چسباندن پوستر و عکس به در و دیوار خانه‌تان هستید، ‌می‌توانید در بازارچه پوستر بزرگان ادب و هنر ایران را با قیمت‌های مناسب بیابید. به بازارچه کتاب سر بزنید و غذای کاغذی بخرید.
کد خبر 12542

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز