همشهری آنلاین: مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود 40 درصد دانش آموزان پایه سوم ابتدایی، آموزش شنا را فراگته اند و مابقی دانش آموزان نیز تا پایان سال تحصیلی این ورزش را آموزش می بینند.

swiming

منوچهر بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس بررسیهایی که از آموزش و پرورش سایر مناطق کشور داشته ایم تاکنون بین 30 تا 40 درصد دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در سراسر کشور ورزش شنا را آموزش دیده اند و سایر دانش آموزان نیز طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان خرداد 90 تحت آموزش شنا قرار می گیرند.

more  اجباری شدن ورزش صبحگاهی و شنا در مدارس
براساس برنامه وزارت آموزش و پرورش، امسال باید همه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شنا را فرا بگیرند این در حالی است که آموزش و پرورش با کمبود استخرهای شنا مواجه است و از استخرهای شهرداری و سایر ارگانهای دولتی استفاده می کنند.
درحالی که برخی از مدیران مدارس شهر تهران عنوان می کنند که سرانه شنای دانش آموزی هنوز تخصیص نیافته است و با گذشت چهارماه هنوز مدارس به استخرهای شنا بدهکار هستند، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره اعتبارات در این بخش گفت: تمام اعتبارات شنای دانش آموزی تخصیص یافته است اما تا این اعتبارات از سطح وزارتخانه به استانها و سپس مناطق و مدارس برسد، یک روال طولانی را طی می کند.
به گفته بهمنی ، براساس مطالعات انجام شده و ارزیابی گروه هایی که به مناطق فرستاده شده اند این طرح تاکنون روند خوبی را طی کرده و تاکنون مشکل خاصی در اجرای آن بوجود نیامده است.

کد خبر 125330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز