ترجمه مهرو ‌الفت: هیچ چیز در این دنیا مهم‌تر از خانواده نیست. شغل، خانه و ماشین را هرگز نمی‌توان با احساس خوشایند و مطبوعی که از خانواده دریافت می‌کنیم، مقایسه یا جایگزین کنیم.

  اگر شما هیچ‌گاه با خواهران و برادرانتان نزدیک و صمیمی نبوده‌اید، هنوز هم فرصت جبران گذشته و بهبود روابط را دارید.
خواهر و برادر، پیوند خاصی با یکدیگر دارند و قادرند وقتی یکی از آنها دچار مشکل شد و به کمک نیاز داشت، مشکل او را شناسایی و درک کنند. در حقیقت، پیوند خاصی که بین خواهر و برادر وجود دارد، نشان‌دهنده پیشرفت روانشناختی انسان‌هاست. وقتی که شما بتوانید به خانواده‌تان تکیه کنید و بدانید که مورد حمایت آنها قرار خواهید گرفت، قطعا شخص شادتری خواهید بود. به این طریق است که اعتماد به‌نفس‌تان تقویت می‌شود و درمی‌یابید که در زندگی‌تان‌، انسان‌هایی هستند که بدون هیچ‌گونه انتظاری، عاشقانه شما را دوست دارند و اینجاست که به خود می‌قبولانید که با وجود این افراد، هیچگاه تنها نخواهید ماند.

وقتی کمی مسن‌تر شدید، خواهر و برادرتان از بهترین دوستان شما به شمار می‌روند. آنها را بیشتر در زندگی خود احساس خواهید کرد و پیوند بین‌تان مستحکم‌تر خواهد شد. وجود خواهر و برادر در کنارتان می‌تواند نعمت بزرگی در حل مشکلات و چالش‌های زندگی شما باشد و چون با خواهر و برادرتان در یک خانه بزرگ شده‌اید، ارزش‌های مشابهی دارید و این بسیار مفید است.

وقتی که با خواهر و برادرتان ارتباط خوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که ارتباط برقرار کردن با آنها نسبت به افراد دیگر بسیار راحت‌تر است.

بسیاری از خواهران و برادران تصور می‌کنند که گذراندن اوقاتشان با افراد دیگر بسیار ساده‌تر است و به همین دلیل اکثرا اوقات فراغت‌شان را با دیگران می‌گذرانند درصورتی که تصور اشتباهی دارند.

اگر علاقه‌مندید که ارتباط بسیار مستحکم و استواری با خواهران و برادرانتان داشته باشید، سعی کنید نکاتی را که در زیر ذکر می‌شود را به خاطر بسپارید و آنها را به کار بندید:

- با آنها صحبت کنید: این یکی از ساده‌ترین کارهایی است که شما می‌توانید انجام دهید. به آنها زنگ بزنید و از کارهایی که می‌خواهند انجام دهند، اطلاعات کسب کنید.

- ناهارتان را با آنها میل کنید: این نکته خیلی با اهمیت است که با خواهر و برادرتان باشید و وقت‌تان را با آنها بگذرانید. حتی‌المقدور ناهار را با آنها میل کنید که این خود یک راه ساده برای با هم بودن و استحکام روابط است.

- با یکدیگر به سفر یا گردش بروید: یک راه عالی برای تقویت روابط بین شما و خواهر و برادرتان این است که به همراه یکدیگر به مسافرت و گردش بروید. لحظات شاد و مهیجی را با هم سپری کنید.

- مناعت طبع داشته باشید: به جای اینکه وظایف برادر بزرگتر یا خواهر کوچکتر را به آنها گوشزد کنید، بیاموزید که روابط پخته و بزرگ‌تر از سن‌تان با یکدیگر داشته باشید. احترام گذاشتن به یکدیگر یکی از مواردی است که هم شما و هم خواهر و برادرتان باید در تمام طول زندگی رعایت کنند. هیچگاه احترام قائل شدن برای همدیگر را فراموش نکنید.

- علایق مشترک بین خودتان و آنها را کشف کرده و آن‌را تقویت نمایید: ممکن است شما به‌دلیل تفاوت زیادی که از نظر علایق با خواهر و برادرتان دارید، برای برپایی روابط مستحکم با آنها، مشکلاتی پیش رو داشته باشید. در این مواقع به‌دنبال نقاط مشترک بین خودتان و آنها باشید. البته ممکن است شما با خانواده‌تان علایق مشترکی داشته باشید اما این احتمال وجود دارد که اگر علایق شخصی‌تان را با خواهر و برادرتان به مشارکت بگذارید، ارتباط محکم‌تری به وجود بیاید. مثلا شاید هر دوی شما وقت‌تان را برای مذهب یا توجه به سیاست صرف کنید. سعی کنید علایق مشترک‌تان را بیابید و با استفاده از وجود این علایق مشترک، یک رابطه استوار و پابرجا بین خود و خواهر و برادرتان بنا‌سازید.

- به خواهر و برادرتان، خالصانه عشق بورزید: به این نکته توجه داشته باشید که خواهر و برادرتان برای همیشه جزئی از زندگی شما خواهند بود. یاد بگیرید که چگونه خواهر و برادرتان را دوست داشته باشید و آنها را با همه نقاط ضعف و قوتشان، بپذیرید. مهم نیست که در گذشته چه رفتارها و برخوردهایی با آنها داشته‌اید، مهم این است که حالا هر کاری را می‌توانید برای ساختن یک ارتباط مستحکم و پابرجا، انجام دهید.

improvingyourworld.com

کد خبر 125327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز