شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت کمتر از یک هفته از زلزله5.3 ریشتری شهرستان ممسنی و سپیدان در استان فارس، سحرگاه شنبه 18دی این منطقه بار دیگر لرزید.

زلزله

درحالی‌که هزاران نفر از مردم روستاهای اطراف شهرستان ممسنی و سپیدان در استان فارس به‌دنبال زلزله‌ای که هفته گذشته این منطقه را لرزاند خانه‌های خود را از دست داده و در چادرها اسکان یافته‌اند، سحرگاه  2 زمین‌لرزه دیگر با قدرت 5 و5.1 ریشتر، روستاهای واقع در 7 کیلومتری شهرستان ممسنی را لرزاند و 11 مجروح بر جای گذاشت.

تقی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: تمامی مصدومان زمین‌لرزه جدید به‌صورت سرپایی مداوا و از مراکز درمانی مرخص شدند. وی افزود: این حادثه به واحدهای مسکونی قدیمی و غیرمقاوم آسیب وارد کرد و شدت آن به حدی بود که در روستاهای همجوار نیز احساس شد.

هم‌اکنون تعداد زیادی از مردم روستاهای اطراف شهرستان ممسنی و سپیدان که در جریان زمین‌‌لرزه‌های اخیر خانه‌های خود را از دست داده‌اند در چادر اسکان یافته‌اند که با توجه به کوهستانی بودن منطقه، فصل سرما و ریزش باران شرایط سختی را سپری می‌کنند. به گفته مدیر مدیریت بحران استان فارس، در حال حاضر نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده حضور فعال دارند و امداد‌رسانی به زلزله‌زدگان ادامه دارد.

کد خبر 125265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز