مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: در طول سال‌جاری 4هزار و 659 موتورسوار در تصادفات رانندگی کشته شدند که مطابق آمارهای موجود 32.9 درصد آنان افراد 18 تا 24 ساله بوده‌اند.

تصادف

جابر قره‌داغی با بیان این مطلب افزود: سال گذشته هزار و 931موتور سوار 18 تا 24 ساله در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و در 8ماهه اول امسال هم یک‌هزار و 535نفر از کشته شدگان تصادفات موتورسیکلت 18 تا 24 ساله بوده‌اند.
به گفته وی بر اساس آمارها33.1 درصد موتورسواران کشته شده در سال گذشته نیز جوانان 18 تا 24 ساله بوده‌اند که این امر نشان دهنده بالاتر بودن مرگ ‌موتورسیکلت‌سواران در این گروه سنی است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به وقوع بیشتر موارد مرگ موتورسواران در نیمه اول سال اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان مرگ موتورسواران عمدتا در نیمه اول سال بیشتر است به نحوی که در شش ماهه اول سال گذشته 3 هزار و 353موتورسوار و در نیمه دوم همان سال 2هزار و 480موتورسوار در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

قره‌داغی افزود: مقایسه آمارهای 2 نیمه اول و دوم سال های 86 و 87 نیز به خوبی نشان می‌دهد که مرگ موتورسواران در نیمه اول این سال‌ها بیشتر بوده است و شاید یک دلیل این امر استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران به‌ویژه در فصل تابستان و هوای گرم باشد.

کد خبر 125257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز