مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز نیاز اساسی جامعه شهری گسترش فرهنگ شهروندی است تا بتوانیم با مشارکت شهروندان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم.

سید محمد هادی ایازی در جلسه کمیسیون کلانشهرها که با حضور جمعی از شهرداران شهرهای مختلف کشور در منطقه 19 برگزار شد گفت: شرط تحقق و تبدیل شهرداری از سازمانی خدماتی به نهاد اجتماعی، گسترش آموزش‌های شهروندی و رشد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه جهت جلب مشارکت عمومی شهروندان است و این امر نیاز به باز تعریف فرهنگ عمومی دارد. معاون امور اجتماعی و فرهنگی افزود: امروز نیاز اساسی جامعه شهری، گسترش فرهنگ شهروندی است تا بتوانیم با مشارکت شهروندان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم. تاکید شهردار تهران بر کار فرهنگی و اجتماعی نیز برخاسته از دغدغه‌های فرهنگی ایشان است البته اصلاح فرهنگ جامعه، طولانی مدت و نیاز به مداومت در کار آموزش دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری افزود: هویت دینی شهر برای ما که در شهر تهران زندگی می‌کنیم و‌ام القرای اسلامی است باید یک دغدغه دائم باشد. در این زمینه سعی کرده‌ایم که در مراسم و آیین‌های دینی مشارکت داشته باشیم و به لحاظ منظر شهری در ساخت گلدسته‌های مساجد و نورپردازی آنها مشارکت کنیم.

ایازی با تبیین هرم سازمانی شهرداری و لایه‌های مختلف آن‌که از رده پایین خدماتی شروع می‌شود و رأس آن به کار فرهنگی و اجتماعی اختصاص دارد، گفت: امروزه باید به‌عنوان نهاد اجتماعی در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با همکاری و همفکری نخبگان کارهای اساسی انجام دهیم که تشکیل شوراهای تخصصی در معاونت فرهنگی و اجتماعی از آن جمله است.

ایازی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش حجم ساخت و سازهای فضاهای فرهنگی در شهر تهران گفت: امروز ما در تهران دارای فضاهای فرهنگی زیادی هستیم که در چارچوب راهبردی مدیریت محله در حال واگذاری بهره‌برداری از این فضاها از جمله سراهای محله به افراد ساکن در محلات هستیم، با این اقدام گام بزرگ مشارکت عمومی شهروندان در اداره شهر تهران تا حد زیادی محقق می‌شود.

کد خبر 124964

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز