دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه‌شب در ورزشگاه السد آخرین دیدار دوستانه خود را قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا انجام داد.

آفشین قطبی

قرمزپوشان ایران در این بازی دوستانه مقابل زردپوشان آنگولا قرار گرفتند و ایران با گل جواد نکونام که در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده به ثمر رسید مقابل حریف آفریقایی خود به برتری رسید.تیم ملی در حالی این بازی را با برد پشت سر گذاشت که چند بازیکن اصلی آنگولا که در خارج از این کشور بازی می‌کنند، مقابل ایران غایب بودند.

ورزشگاه السد یکی از 5ورزشگاه محل برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011 قطر به‌شمار می‌رود، به همین دلیل دیدار دوستانه ایران و آنگولا بدون پوشش تلویزیونی، بدون تماشاگر و پشت درهای بسته برگزار شد. در این دیدار حتی تبلیغات نیز دور زمین وجود نداشت. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در گزارشی از این بازی دوستانه نوشت:« بازیکنان ایران در تمام مدت مسابقه تیم برتر میدان بودند اما موفق به گلزنی نمی‌شدند و تنها گل ایران را نکونام به ثمر رساند. ایران در نیمه دوم با اعمال تغییراتی فشار را روی دروازه حریف بیشتر کرد و سرانجام در ثانیه‌های پایانی به گل رسید.»

قطبی نیامد

ملی پوشان فوتبال ایران صبح دیروز به ایران برگشتند تا پس از استراحتی 3روزه و دیدار با خانواده‌هایشان برای بازگشت مجدد به قطر آماده شوند.تیم ملی ایران که در نخستین دیدار خود 21دی ماه با عراق روبه‌رو می‌شود ساعت 12روز پنجشنبه تهران را به مقصد دوحه ترک خواهد کرد.

نکته قابل توجه این است که افشین قطبی سرمربی تیم ملی همراه با ملی پوشان به ایران برنگشت. گفته‌ می‌شود او به‌دلیل مشکلات مالیاتی به ایران برنگشته و شایعات زیادی در این مورد مطرح شده است ولی مدیر برنامه‌های قطبی در این مورد می‌گوید:
« این شایعه صحت ندارد چون قطبی قبل از رفتن به دوحه گفته بود که برای بررسی شرایط، پس از پایان اردوی قطر به ایران باز‌نخواهد گشت.»

خوشحال از پیشرفت تیم ملی

قطبی در مورد دیدار با آنگولا حرف هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «از روند پیشرفت تیم بسیار خوشحالم زیرا در این بازی نشان دادیم که در سازماندهی، کار تیمی و روش بازی حرکت روبه‌جلو داشته‌ایم. از بازی قطر تا آنگولا پیشرفت خوبی را در تیم دیدیم. آنگولا یک تیم پرقدرت و بسیار باانگیزه بود که هم خوب دفاع می‌کرد و هم قصد داشت در ضدحملات روی دروازه ما خطرساز شود.»

او ادامه می‌دهد:« بازیکنان ما با چند روز استراحت در ایران با روحیه بهتری بازمی‌گردند تا در 5روز باقیمانده تا بازی با عراق، تیم را به شرایط آرمانی برسانیم. تیم ما در دفاع هماهنگ‌تر و با سرعت بیشتر و سازماندهی بهتر ظاهر شد و اجازه بازی‌سازی به حریف نداد. نظر من این است که فاصله بین خطوط تیم کمتر و کار در حمله بهتر شده زیرا توانستیم موقعیت‌های بیشتری خلق کنیم. فعالیت تک‌تک بازیکنان در زمین بیشتر بود و درمجموع فوتبال جذاب تری را به نمایش گذاشتیم.

البته هنوز نیاز داریم که در یک سوم دفاعی بهتر عمل کنیم.»سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا این آخرین دیدار تدارکاتی شما را راضی کرد، تاکید می‌کند:«تیم ما در 16 دیداری که برگزار کرده در14 بازی بدون شکست بوده و البته اغلب این دیدارها هم خارج از ایران بوده است. در این دیدار هم تمام تیم تلاش خود را کرد و وظیفه خود را به‌خوبی انجام داد.

البته ما حتما شرایط بهتری هم خواهیم داشت زیرا در این اردو فشار جسمی زیادی در تمرینات و مسابقات به بازیکنان وارد شد.ما در تمرینات روی جزئیات تمرکز بیشتری خواهیم داشت.»قطبی با اشاره به اینکه در دیدارهای تدارکاتی نتیجه اهمیت زیادی ندارد، می‌گوید: «نکته مهم در اینگونه دیدارها، سازماندهی، پیشرفت در کار تیمی و روش بازی تیم است و من خوشحالم که این پیشرفت را هر روز در تیممان دیدیم. البته آنگولا هم حریف مناسبی برای یک بازی تدارکاتی بود و ما هم سعی کردیم که در این دو مسابقه در قطر، به بازیکنان‌ میدان بدهیم و خوشبختانه آنها هم توانستند شایستگی‌های خود را نشان بدهند.»

کد خبر 124860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز