همشهری آنلاین: سازمان نظارت بر حمل و نقل هوایی روسیه در پی آتش سوزی مرگبار در یک هواپیمای مسافربری توپولف در سیبری، شرکت‌های هوایی این کشور را به زمین گیر کردن هواپیماهای توپولف "تی یو - 145 بی" ملزم کرد

توپولف

به گزارش بی بی سی، این هواپیمای توپولف که حامل 124 سرنشین بود روز شنبه پیش از برخاستن از زمین از سورگوت سیبری آتش گرفت که در اثر آن سه نفر کشته و 43 نفر مجروح شدند.

سازمان نظارت بر ایمنی هوایی روسیه گفت که ممنوعیت پرواز این هواپیماها تا زمان روشن شدن علت حادثه به قوت خود باقی خواهد ماند.

"جعبه سیاه" هواپیما که صداها و داده های پیش از حادثه در آن ضبط می‌شود کشف شده است.

این هواپیما (Tu-154B) مدلی از توپولف هایی است که از دوره اتحاد جماهیر شوروی به جا مانده و در مسیرهای داخلی در روسیه به طور گسترده به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی هم اکنون 14 "تی یو -154 بی" در روسیه خدمات می‌دهند.

یک سخنگوی سازمان حوادث اضطراری روسیه گفت این هواپیما متعلق به خطوط هوایی کولاویا برای پرواز به مقصد مسکو آماده می شد که یکی از موتورهایش آتش گرفت.

به گفته او آتش سوزی سپس باعث یک انفجار شدید شد که هواپیما را نابود کرد و شعله‌های آتش در ناحیه‌ای به وسعت 100 متر مربع پخش شد. بیشتر مسافران پیش از وقوع انفجار آن را تخلیه کرده بوند.

سرگی گریگوریف خواننده گروه نانا که در هواپیما بود گفت: "دود سیاه غلیظی بلند شد و مردم وحشت کردند. عملا از روی سر و کله هم رد می شدند."

به نوشته خبرگزاری روسی ایتار تاس او افزود: "زندگی ام یک لحظه از جلوی چشمم گذشت."

یکی دیگر از اعضای این گروه گفت که آنها از یکی از خروجی های اضطراری روی بال از هواپیما خارج شدند و هیچ یک آسیبی ندیدند.

هواپیمای توپولف تی یو-154 در دهه 1970 خدمات رسانی را شروع کرد اما یک رشته حوادث باعث نگرانی در مورد ایمنی آن شد.

اروفلوت، خطوط هوای ملی روسیه کلیه 23 هواپیمای باقی مانده از این نوع را در ژانویه 2010 از خدمات رسانی خارج کرد.

لخ کاچینسکی رئیس جمهور لهستان سال گذشته در اثر سقوط یک هواپیمای تی یو-154 متعلق به نیروی هوایی لهستان در غرب روسیه کشته شد

کد خبر 124828
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز