همشهری آنلاین : معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه ثبت نام دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی از 15 دی ماه آغاز می‌شود و تا 21 دی ماه ادامه دارد، گفت: امتحان این دوره‌ها در مقطع کارشناسی 30 اردیبهشت ماه سال 90 برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله معتمدی امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور از 60 رشته به 109 رشته افزایش یافته است، افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی فراگیر کارشناسی از 35 نفر به 30 نفر کاهش یافته است که دلیل این کاهش افزایش رشته محل‌های کارشناسی از شش هزار و 535 به هشت هزار و 165 رشته بوده است.

وی ادامه داد: داوطلبان دوره‌های فراگیر کارشناسی دانشگاه پیام نور می‌توانند یک رشته را 15 محل انتخاب کنند.

معتمدی همچنین اعلام کرد که ثبت نام دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ پیام نور از 26 دی ماه آغاز و تا دوم بهمن ماه ادامه دارد و امتحان این دوره‌ها در 29 اردیبهشت ماه سال 90 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد رشته‌ محل‌های دوره‌های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از 180 رشته محل به 235 رشته افزایش یافته است، تصریح کرد: بر این اساس، 7 هزار و50 نفر دانشجوی فراگیر ارشد پذیرش خواهیم کرد که این رقم نسبت به سال گذشته حدود هزار نفر رشد دارد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه پیام نور در هر رشته مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر پیام نور، 15 دانشجوی آموزش محور و 15 دانشجوی آموزش و پژوهش محور پذیرش می‌کند.

 وی گفت: دانشگاه پیام نور همچنین این آمادگی را دارد که در تمامی رشته‌های دایر کارشناسی ارشد برای ترم دوم تحصیلی دانشجوی مجازی پذیرش کند.

معتمدی خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که تا 31/6/1390مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ می‌کنند؛ همچنین دارندگان مدرک دیپلم نظام قدیم و دارندگان مدرک کاردانی می‌توانند برای دوره کارشناسی فراگیر پیام نور ثبت نام کنند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور از این هفته آغاز شده است، گفت: دانشگاه در شش هزار و 403 عنوان درس به شکل سراسری در سراسر کشور و حتی خارج از کشور امتحان برگزار می‌کند.

معتمدی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور 28 درصد جمعیت دانشجویی کشور را در بر می‌گیرد و آموزش در دانشگاه پیام نور ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی است.

کد خبر 124809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز