درحالی‌که از ابتدای امسال تاکنون سهمیه بنزین معلولان و جانبازان در اختیار آنها قرار نگرفته بود، سرانجام پس از گذشت بیش از 10 ماه از سال و در نخستین روزهای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، اعلام شد که سهمیه بنزین معلولان و جانبازان به‌صورت مرحله به مرحله در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

موضوع تعویق اختصاص سهمیه بنزین معلولان به حدی برای آنها مشکل‌ساز شده بود که علی‌همت محمودنژاد - رئیس جامعه معلولان ایران - ضمن اعلام خبر ارسال نامه‌ای از سوی یک مقام مسئول دولتی به ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور به‌منظور چاره‌اندیشی درخصوص سهمیه بنزین معلولان، به ایسنا گفته بود که درصورت ادامه این روند، خودروهای حمل‌ونقل عمومی معلولان از هفته آینده سرویس‌دهی به معلولان را متوقف خواهند کرد.

هرچند در عمل، 3 شرکت حمل‌ونقل عمومی معلولان با وجود مشکلات بسیار تامین سوخت خود، ارائه خدمات به جامعه هدف را متوقف نکردند اما محمودنژاد با تاکید بر نوعدوستی و مسئولیت‌پذیری این شرکت‌ها، در عین حال به افزایش قیمت بنزین اشاره و خاطرنشان کرد: در این شرایط، اهمیت اختصاص سهمیه بنزین برای معلولان مضاعف شده است.

این در حالی است که در آخرین روز آبان امسال، محمد رویانیان - رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور- با اذعان به اینکه هنوز حتی یک لیتر از بنزین سهمیه جانبازان پرداخت نشده، تاکید کرد که به محض خروج از جلسه، موضوع را پیگیری خواهد کرد.

به گفته رویانیان، اختصاص سهمیه بنزین جانبازان از ابتدای امسال به‌مدت 7 ماه از سوی ستاد سوخت ابلاغ شده است اما وزارت نفت اعلام کرده که در حال حاضر تنها موجودی پرداخت 4 ماه از این مقدار وجود دارد. در عین حال براساس اظهارات محمودنژاد، حتی این مقدار از سهمیه بنزین معلولان که مورد توافق وزارت نفت بوده است، طی 9 ماه گذشته به آنها پرداخت نشده است.

درخواست معلولان

محمودنژاد درخواست کرد که سهمیه معلولان درکارت سوخت خودروهای آنها شارژ شود و در این باره توضیح داد: در حال حاضر سهمیه معلولان در کارت‌های جداگانه‌ای شارژ می‌شود و از طریق بهزیستی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در چنین روشی، امکان سوءاستفاده از کارت‌های سوخت صادر‌شده وجود دارد.

کد خبر 124517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز