همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین،نخست وزیر روسیه تعطیلات سال نو اعضای دولت، مسئولین ارگان‌ها و مناطق را به خاطر لزوم جلوگیری از پیامدهای شرایط بد جوی لغو کرد.

پوتین

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی از مسکو، وی روز چهارشنبه در جلسه عمومی هیئت دولت روسیه اعلام کرد: "تا دستور بعدی کلیه تعطیلات لغو می‌شود. همه باید سر کار حاضر باشند".

نخست وزیر روسیه تاکید کرد که این مسئله شامل مسئولین مناطق نیز می‌شود. بر اساس گزارش وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه، بدی ناگهانی آب و هوا طی 2-3 روز آینده 27 ناحیه از مناطق فدرال مرکزی و  پریولژیه (حاشیه رود ولگا) را در بر خواهد گرفت.

انتقاد پوتین از عملکرد مسئولین به خاطر وضعیت اخیر در فرودگاه های مسکو

از سوی دیگر نخست وزیر روسیه اعلام کرد که عملکرد مسئولین در وضعیت به‌وجود آمده در فرودگاه‌های مسکو ضعیف و ناموثر بوده است.

سرگردانی هزاران نفر درفرودگاه شرمتیوا مسکو

ولادیمیر پوتین یادآوری کرد که در حال حاضر به خاطر شرایط بد جوی وضعیت دشواری در مسکو بوجود آماده است. پوتین گفت: "برق یک سری از مناطق مسکونی بکلی قطع شده و هزاران نفر در فرودگاه های سرگردان شده اند".

وی گفت: "بایستی از همان ابتدا مسئولین در محل کار خود حاضر می‌شدند نه اینکه زودتر از موعد سرگرم تبریک سال نو شوند".

نخست وزیر روسیه افزود: "حال زمان پرداختن به حاشیه نیست، باید همگی دست به دست هم بدهیم و همکاری کنیم".

سرگردانی ده هزار نفر در فرودگاه شرمتیوامسکو  به دلیل تأخیر پروازها 

حدود ده هزار نفر مسافر در نتیجه تأخیر در پروازها در فرودگاه"شرمتیوا"آسیب دیدند. این مطلب را "گنادی آنیشنکو" رییس اداره نظارت بهداشتی روسیه اطلاع داد.

آنیشنکو گفت: "شمار افرادی که پروازشان در اینجا به تأخیرافتاده، حدود ده هزارنفر است اما طبق قاعده شرمتیوا می‌تواند به 3 هزار نفر خدمات ارایه دهد. به این دلیل تمام ترمینال ها پراز مردم بوده، جا درسالن ها کافی نیست و مردم روی زمین نشسته‌اند".

بخاطر وضع نامساعد هوا صدها پروازدرفرودگاه های مسکو لغو شده است. ریزش باران منجمد و یخ بسته در ناحیه پایتخت روسیه در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته همچنین باعث قطع خطوط انتقال برق شده است.

آنیشنکو خاطرنشان کرد بخش اعظم پروازهای به تعویق افتاده متعلق به شرکت هواپیمایی"آیروفلوت" است. وی گفت اکنون توزیع آب آشامیدنی در فرودگاه ها سازمان داده شده و در حد مقدورات به مردم غذا می دهند.

ترافیک شدید در خیابان های مسکو

خبرگزاری ریا نووستی همچنین گزارش مجموع طول ترافیک خیابان های مسکو تا عصر روز چهارشنبه به 3,2 هزار کیلومتر رسید که بیش از فاصله میان شهرهای مسکو تا بارسلون اسپانیاست.

از اوائل بامداد روز چهارشنبه برف سنگینی در مسکو در حال باریدن است که با باد و بوران شدیدی همراه شده است. وضعیت تردد وسایل نقلیه از جمله به خاطر کار خودروهای برف روبی که مشغول جمع آوری برف و پاک کردن جاده ها هستند، دشوارتر شده است. این در حالیست که روز گذشته مقامات مسکو از رانندگان درخواست کرده بودند که در صورت عدم نیاز فوری از تردد با خودروهای شخصی در سطح شهر به خصوص در مرکز خودداری نمایند.

تحلیلگر سرویس "ترافیک- یاندکس" به «ریانووستی» گفت: "امروز 29 دسامبر طول ترافیک در خیابان های مسکو از ساعت 7 بامداد دائما در حال افزایش است".

وی تاکید کرد: "ساعت 15.30 به وقت مسکو وضعیت ترافیک شهر 9 درجه (از 10 درجه) بود و طول مجموع آن بالغ بر 3,2 هزار کیلومتر رسید که بیش از مسافت میان مسکو و بارسلون است".

کد خبر 124421

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز