چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: افزایش دمای هوا، قطع برق و کمبود سوخت سه‌شنبه را به یک روز دیگر جهنمی در بوئنوس آیرس تبدیل کرد.

argentina heat


بوئنوس آیرس با جمعیتی حدود یک‌سوم 40 میلیون جمعیت کل آرژانتین این روزها گرمایی شدید را که در ماه‌های اخیر با خشک‌سالی همراه شده ، پشت سر می‌گذراند.

مردم این شهر با اعلام وضعیت هشدار و ارائه توصیه از سوی مقامات برای کنار آمدن با گرما، اغلب به دنبال سایه برای فرار از گرمای سوزان در تابستان‌های آرژانتین بوده‌اند.

این بار اول نیست که سازمان ملی هواشناسی در این کشور برای بوئنوس آیرس و حومه‌اش وضعیت هشدار اعلام کرده است.

آرژانتین این روزها وضعیتی درست عکس وضعیت اروپا و آمریکا را پشت سر می گذراند.

سازمان ملی هواشناسی در این کشور در وب‌سایتش اعلام کرد:"در شهر بوئنوس آیرس(با 8/2 میلیون سکنه )تابستان‌ها به طور متوسط 90 نفر جانشان را از‌دست می‌دهند اما به عنوان مثال در طی موج گرما در ابتدای 2001 این میزان تا 250 نفر در روز افزایش یافت."

به گزارش فاکس نیوز وزیر بهداشت این کشور، خوان مانزورگفت:" افزایش دما در طی این هفته ادامه خواهد داشت و از مردم می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد بیرون نرفته و در زیر اشعه خورشید قرار نگیرند.از مردم می خواهیم درصورت مشاهده علائم تب،بیهوشی ، ضربان قلب نامنظم و زیاد و خواب‌آلودگی به پزشک مراجعه کنند."

در کنار بالارفتن حرارت و افزایش گرما، پدیده لانینیا خشکسالی را در سراسر منطقه گسترده ایالت‌های بوئنوس آیرس و لاپامپا، غنی‌ترین منطقه‌های کشاورزی این کشور بوجود آورده است.آرژانتین یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های گندم در جهان است.

منابع در بخش کشاورزی معتقدند کمبود باران تا ماه مارس(فروردین) ادامه خواهد یافت و به این ترتیب کاهش محصول سویا و غلات را در پی‌ خواهد داشت.

افزایش گرما در میزان مصرف برق نیز از خود رکورد به جا گذاشت تا جایی‌که در چند روز اخیر مناطق زیادی از حومه و اطراف بوئنوس‌آیرس با قطع برق مواجه شدند و همین مسئله اعتراض‌هایی را درپی داشت.

موسسه دفاع از حقوق مصرف کننده و کاربران هشدار داده که 40 درصد مشترکان در مناطق توزیع برق ادنور، ادسور و ادلاپ در بوئنوس آیرس بزرگ، با قطع برق مواجه شدند.

کمبود سوخت هم موضوع دیگری است که افزایش درجه حرارت هوا به دنبال داشته.این مسئله درپی افزایش سفر مردم به نقاط خنک‌تر کشور بوجود آمده است.

کد خبر 124369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز