سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران در معاملات روز گذشته 33 واحد کاهش یافت. به گزارش همشهری، با افت شاخص کل در مبادلات دیروز بار دیگر این شاخص به مرز 10 هزار واحد نزدیک شد.

شاخص کل در پایان معاملات روز گذشته به 10هزار و 26 رسید. شاخص‌های بازده بازار و صنعت نیز هر کدام به ترتیب با 83 و 28 واحد کاهش روبه‌رو شدند.شاخص واسطه‌گری‌های مالی نیز دیروز 40 واحد افت را در کارنامه خود به ثبت رساند.

براساس این گزارش، شرکت‌های پتروشیمی خارک، چادر‌ملو و گل‌گهر بیشترین سهم را در افت شاخص داشتند، به طوری که در معاملات روز گذشته کاهش ارزش سهام شرکت پتروشیمی خارک منجر به نزول شاخص تا سقف 12 واحد شد.

شرکت‌های چادر‌ملو و گل‌گهر نیز که  طی ماه‌های گذشته از اهرم‌های افزایش شاخص بودند در معاملات دیروز در مجموع 16 واحد شاخص را پایین کشیدند.

شرکت‌های توسعه معادن روی و پتروشیمی اراک نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که با تأثیر منفی بر شاخص کل منجر به افت این شاخص شدند.

این دو شرکت دیروز در مجموع 5 واحد شاخص را کاهش دادند.این گزارش حاکیست، دیروز شرکت‌های کالسیمین، سرمایه‌گذاری مسکن و بانک پارسیان شرکت‌هایی بودند که منجر به افزایش شاخص شدند اما این افزایش منجر به جلوگیری از افت شاخص نشد.

این شرکت‌ها در کل 8 واحد شاخص را افزایش دادند. برپایه این گزارش دیروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، محورسازان ایران خودرو و پارس مینو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و سرمایه‌گذاری مسکن بعد از اعلام پیش‌بینی سود سال مالی باز شد.

کد خبر 12380

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز