همشهری آنلاین: جولیان آسانژ از وجود عدالت معمول و طبیعی در سوئد ابراز نگرانی کرده است.

assange

او در گفت‌و گو بابی بی سی گفته که معتقد است در سوئد"عدالت طبیعی" و معمول رخ نخواهد داد. این گفت و گو در محل اقامت فعلی او در انگلیس، جایی که تحت نظر و شرایط سخت آزادی با وثیقه است، انجام شد.

موسس ویکی لیکس گفت دو زنی که او را به آزار و توهین جنسی متهم کرده‌اند در حالتی "متلاطم" قرار دارند. آسانژ اتهام‌ را رد می‌کند و می‌گوید این پرونده با انگیزه سیاسی تشکیل شده است.

این مرد 39 ساله به قید وثیقه در انگلیس آزاد است درحالی که با ماجرای احتمال استرداد و پیگیری پرونده در سوئد رو‌به رو است.

او به خبرنگار بی بی سی گفت: "نیازی نیست من به سوئد بروم. قانون می گوید حقوق مشخصی دارم و این حقوق به این معناست که لازم نیست من به دادستان‌ها و قاضی‌های مختلف در سراسر دنیا جواب بدهم، افرادی که فقط می خواهند
گپی زده باشند و کار را به شکل استانداردش انجام نمی‌دهند."

آسانژ همچنین اظهار داشت که مقامات سوئدی خواسته اند او  بعد از استرداد به سوئد، ارتباطی نداشته باشد و وکیل
سوئدی اش هم درباره پرونده حرفی نزند.

او گفت:"چیزی که خواسته اند فرستادن اجباری من به سوئد است و به محض این‌که پایم به آنجا برسد هیچ‌گونه وسیله ارتباطی نخواهم داشت.اینها شرایطی نیست که عدالت طبیعی و معمول در آن رخ بدهد."

او ادعا کرد ویکی لیکس کمک می کند تا اصلاحات سیاسی رخ بدهد و خودش را "مردی توانمند" معرفی کرد که قربانی تولید نمی‌کند بلکه از"قربانی شدن مردم جلوگیری می کند".

کد خبر 123701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز