دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیین استقبال رسمی از شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی؛ امیر قطر با حضور محمود احمدی نژاد در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) امیر قطر را به طور رسمی مورد استقبال قرار داد.

در این مراسم پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و قطر، احمدی نژاد و شیخ خلیفه آل ثانی هیئت‌های عالی رتبه را به یکدیگر معرفی کردند.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی که در سفری یک روزه و به منظور مذاکره با مقام های ارشد کشور از جمله رئیس جمهور به تهران سفر کرده است، ساعتی قبل به تهران وارد شد و در فرودگاه مورد استقبال علی اکبر صالحی؛ معاون رئیس جمهور و سرپرست وزارت امور خارجه قرار گرفت.

آخرین تماس بین سران دو کشور یکشنبه 21 آذرماه و در گفت وگوی تلفنی احمدی نژاد و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی شکل گرفت که در آن رئیس جمهور کسب میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال 2022 را تبریک گفت و آمادگی ایران را برای برگزاری هر چه بهتر این رقابت ها اعلام کرد.

امیر قطر نیز در این مکالمه تلفنی، ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: امروز ایران مانند ماه می‌درخشد و در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش به شکوفایی و پیشرفت قابل توجهی دست یافته که استفاده از این تجارب به نفع کشورهای منطقه است.

همچنین احمدی نژاد نیز 14شهریورماه سال جاری در پاسخ به دعوت رسمی امیر قطر، درصدر هیئتی بلندپایه عازم دوحه پایتخت این کشور شده بود.

 

کد خبر 123595
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز