یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال اینترمیلان ایتالیا موفق شد با نتیجه 3 بر 0 برابر مازمبه آفریقا به پیروزی برسد و به قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان دست پیدا کند.

inter

به گزارش فارس، دو تیم اینترمیلان و مازمبه در فینال جام باشگاه‌های جهان به مصاف یکدیگر رفتند.


تیم ایتالیایی در نیمه نخست موفق شد با درخشش پاندف در دقیقه 13 و اتوئو در دقیقه 17 به گل برسد. این دو گل آرایش نسبتا منسجم حریف آفریقایی را به هم ریخت.

خشونت بی دلیل بازیکنان آفریقا به برگ برنده اینترمیلان تبدیل شده بود و در نیمه دوم نیز این خطاهای عجیب جدا از کارت زرد برای بازیکنان مازمبه، اتلاف وقت و تحت تاثیر قرار دادن داور را برای اینترمیلان به همراه داشت.

شاگردان بنیتس به طرز واضحی سعی در اداره بازی و حفظ نتیجه داشتند و ساق‌های گران‌قیمت خود را به خطر نمی‌انداختند.
آخرین تلاش‌های مازمبه نیز به در بسته خورد و اینترمیلان به خوبی از برتری به دست آمده در نیمه نخست محافظت کرد.

گل سوم اینترمیلان نیز توسط بیابیانی، بازیکن تعویض شده آنهادر دقیقه 85 به ثمر رسید.

این قهرمانی بیش از ارزش مالی و آماری برای اینترمیلان، برای شخص رافائل بنیتس ارزش داشت و او را تا حدود زیادی از حملات روزنامه‌های ایتالیایی در امان نگه داشت.

آسیا با دو نماینده چهارم شد


تیم فوتبال اینترناسیونال برزیل با پیروزی 4 بر 2 برابر سئونگنام کره‌جنوبی به مقام سوم جام باشگاه‌های جهان دست یافت تا آسیا با دو نماینده به رتبه چهارم برسد.

سئونگنام کره جنوبی و اینترناسیونال برزیل در دیدار رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان در ورزشگاه شهر ورزشی زاید به مصاف یکدیگر رفتند.

سئونگنام، تیمی که ذوب آهن را از رسیدن به چنین میدان بزرگی محروم کرده بود از ابتدای بازی کنترل میانه میدان را در دست گرفت و انصافا بهتر از حریف برزیلی بازی می‌کرد، اما روی یک ضد حمله و بر اثر اشتباهات سریالی مدافعین، دروازه‌اش با ضربه سر تینگا در دقیقه 15 باز شد.


هواداران اینترناسیونال برزیل بیش از کره‌ای ها بوده و شاید حداقل نیمی از ورزشگاه را اشغال کرده بودند.


اینترناسیونال که بسیار با تجربه‌تر نشان می‌داد در دقیقه 27 توسط الساندرو، بازیکن شماره 9 برای دومین بار دروازه نماینده آسیا را باز کرد.

اخراج سوک وون در دقیقه 34 از سئونگنام باعث شد تیم آسیایی به شدت در لاک دفاعی فرو رفته و روحیه خود را ببازد.
اینترناسیونال دست بردار نبود و در نیمه دوم نیز در یک کار گروهی تمرین شده و در دقیقه 52 این بار با هنرنمایی دی‌الساندرو، بازیکن شماره 10، دروازه نماینده کره را باز کرد و به گل سوم رسید.

نماینده کره با توجه به 10 نفره بودن کار سختی برای تغییر سرنوشت بازی در پیش داشت و با وجود تلاشی که می‌کرد هر چه می‌زد به در بسته می‌خورد.


اینترناسیونال در دقیقه 71 توسط الساندرو (دومین گل این بازیکن در این دیدار) به گل چهارم رسید.

تعویض‌های سرمربی کره نیز نتیجه مثبتی در پی نداشت و قهرمان آسیا کم کم به رتبه چهارم باشگاه‌های جهان رضایت می‌داد.
با این حال سئونگنام توانست یکی از چهار گل خورده را توسط مولینا در دقیقه 84 جبران کند. آنها در وقت اضافی نیز به گل دوم خود توسط همین بازیکن دست یافتند.

به این ترتیب اینترناسیونال برزیل با نتیجه 4 بر 2 برابر سئونگنام کره به پیروزی رسید و رتبه سوم جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کرد.

دیگر نماینده آسیا در این پیکارها، الوحده امارات بود که نتوانست به مراحل بالاتر صعود کند.

 

کد خبر 123447
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز