گروه شهری: بودجه سال 90 شهرداری تهران ماه آینده به‌منظور بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهد شد. به گفته سیدمناف هاشمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران، رقم بودجه سال آینده شهرداری تهران همانند 2 سال گذشته حدود 7هزار میلیارد تومان خواهد بود

 وی که دیروز نخستین مصاحبه خبری خود را به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری با خبرنگاران انجام داد در توضیح مهم‌ترین وظایف مجموعه تحت امرش قول داد حذف هزینه‌های فاقد و درآمدهای ناپایدار را در دستور کار خود قرار دهد. وی همچنین بحث بودجه ریزی عملیاتی در شهرداری تهران را از مهم‌ترین رویکردهای خود اعلام کرد و گفت: برای سال آینده قسمتی از بودجه شهرداری عملیاتی خواهد شد اما برای سال 91 صددرصد بودجه شهرداری تهران عملیاتی خواهد شد.

این درحالی است که به گفته سیدمناف هاشمی در این باره نه تنها هیچ تجربه مشابهی در میان شهرداری‌های کشور نداریم بلکه حتی درمیان دستگاه‌های دولتی نیز تجربه موفقی برای الگو برداری موجود نیست. وی همچنین از ادامه برنامه کوچک‌سازی‌، چابک‌سازی‌ و هوشمند‌سازی‌ شهرداری در سال آینده سخن گفت و افزود: به‌دلیل سختی و پیچیدگی کار با یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور قرارداد همکاری و همفکری تنظیم کردیم.

سیدمناف هاشمی در ادامه ضمن حمایت از طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت‌: باتوجه به اینکه از سایر منابع کشور در‌آمدی نداشته و عوارض جدیدی نیز برای درآمد شهرداری تعریف نشده به همین دلیل سعی کردیم بار بودجه شهرداری تهران را برای سال آینده سنگین نکنیم بنابراین متناسب با درآمد‌ها هزینه تعریف کرده و متناسب با محدودیت‌هایمان در مورد بودجه تصمیم گرفتیم.
وی در حالی که از تعریف 30 هزار میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در برنامه 5ساله‌اش سخن گفت، پیش‌بینی کرد سال آینده شهرداری تهران بتواند از بسته‌های پیشنهادی دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها بهره‌مند شود.

کد خبر 123066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز