گروه سیاسی: سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر سومین انتخابات شوراهای اسلامی کشور در مورد انتخابات شورای شهر تهران گفت: هیات اجرایی صحت این انتخابات را تایید کرده و هیات عالی نظارت تهران نیز باید تا فردا نظر خود را در این مورد اعلام کند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با همشهری افزود : بعد از اعلام نظر هیات نظارت تهران و در صورت تایید صحت انتخابات توسط این هیات اگر شکایتی وجود نداشته باشد، انتخابات تاییده شده تلقی می‌شود و در غیر این صورت هیات مرکزی نظارت 5 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در مورد صحت انتخابات تهران اعلام کند. 

وی با اشاره به آخرین گزارش هیات‌های نظارت در استان‌های کشور، اظهار داشت : صحت انتخابات ۸۰ درصد از شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای کشور تایید شده است.

فلاحت پیشه ادامه داد :  صحت انتخابات ۸۳۸ شهر از یک هزار و ۱۳ شهر کشور تایید شده و تنها برای 3 شهر در استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان و کرمانشاه پیشنهاد ابطال شده و بقیه شهرها در دست بررسی است.

فلاحت پیشه گفت: صحت انتخابات بیش از ۳۱هزار شورا در روستاهای کشور تایید شده و صحت انتخابات یک هزار روستای دیگر نیز در دست بررسی و برای ۲۳روستا هم پیشنهاد ابطال ارایه شده است.

وی افزود: صحت انتخابات ۳۹۰شورای عشایری نیز تایید شده و ۱۵مورد باقیمانده در دست بررسی است.

کد خبر 12305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز