استقلال عصر دیروز می‌توانست با ذوب‌آهن هم امتیاز شود تا تیم اصفهانی بیشتر از هفته‌های گذشته نفس‌های تیم آبی پوش را پشت‌سر خود احساس کند ولی شاگردان مظلومی در ورزشگاه آزادی مقابل شهرداری تبریز 2 امتیاز حساس را از دست دادند تا همچنان پشت‌سر ذوب‌آهن در رده دوم قرار بگیرند.

فوتبال استقلال شهرداری تبریز

نکته جالب این بود که با توجه به لغو بازی در روز جمعه، تماشاگران کمی به استادیوم آمده بودند.استقلال در شرایطی مقابل شهرداری تبریز قرار گرفت که فقط به‌دنبال3 امتیاز بود تا مثل ذوب‌آهن 36 امتیازی شود و پیروزی با اختلاف 4 گل حتی می‌توانست آبی‌های تهران را صدرنشین کند.

انتظار می‌رفت استقلال با توجه به شرایط میزبانی بازی تهاجمی را در دستور کار قرار دهد و مثل بازی رفت حریفش را شکست دهد ولی آبی‌های تهران مثل خیلی از بازی‌های این فصل بازی سردرگمی را به نمایش گذاشتند و در نیمه اول پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند. استقلال حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه تیم تبریزی انجام داد ولی موفق به گلزنی نشد، این در حالی بود که شهرداری در یکی از حملات خود تیر دروازه استقلال را لرزاند.

مهم‌ترین اتفاق نیمه اول این دیدار اخراج 2 بازیکن از زمین بود. محمود رفیعی داور مسابقه در دقیقه 40 ابتدا به ایمان مبعلی از استقلال کارت زرد نشان داد. ظاهرا این بازیکن جملاتی را بر زبان آورده بود که با کارت قرمز مواجه شد. داور در دقیقه 43 به رسول پیرزاده از شهرداری تبریز کارت زرد دوم را نشان داد تا شهرداری هم 10نفره شود، این در حالی بود که خطای بازیکن تیم میهمان در میانه میدان می‌توانست کارت زرد به همراه نداشته باشد.

استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و آندره لوئیز در دفاع راست جایگزین امیرآبادی شد که بازی خوبی را انجام نداده بود. استقلال بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد و در همان دقایق ابتدایی نیمه اول، دروازه شهرداری را چندبار تهدید کرد ولی دروازه‌بان و مدافعان حریف مانع از گلزنی آبی‌ها شدند. در این لحظات شهرداری رو به دفاع فشرده آورده بود و در دقیقه 70 بود که همامی دروازه‌بان شهرداری ضربه شریفات را از روی خط دروازه برگشت داد.

بعد از این صحنه بود که بازیکنان شهرداری فشار روی دروازه این تیم را کم کردند ولی شریفات باز هم در دقیقه 80 یک موقعیت ایده آل را از دست داد که شوت محکم او با عکس‌العمل دیدنی مسعود همامی راهی کرنر شد. درحالی‌که استقلال مدام حمله می‌کرد، شهرداری تبریز در دقایق تلف شده یک فرصت ایده‌آل را در دقیقه آخر به‌دست آورد که میثم بائو توپ را از محوطه شش‌قدم به بیرون زد تا این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

داوری به نفع استقلال نبود

مظلومی بعد از پایان بازی در جمع خبرنگاران گفت: «این قدر می‌گویند داوری به نفع استقلال است ولی دیدید که امروز چنین چیزی نبود و ما چه مشکلاتی داشتیم. فکر می‌کنم گلی که زدیم آفساید نبود و البته کارشناسان باید نظر بدهند.» او ادامه داد: «تیم حریف 9نفره دفاع می‌کرد و چشم به ضد‌حمله داشت، در ضمن ما با کمبود مهاجم مواجه بودیم و آسیب‌دیدگی بازیکنان مشکلات را زیاد کرده بود.

سرمربی استقلال درباره کارت قرمز ایمان مبعلی افزود: «ایمان کاری نکرد که بخواهد اخراج شود. او با بازیکن خودمان حرف زد نه با داور. رفیعی را دوست داریم اما از خطاهایی که روی بازیکنان استقلال می‌شد به راحتی گذشت.» مظلومی درباره آلودگی هوا و انجام نشدن بازی در روز جمعه تاکید کرد:«برای روز گذشته برنامه‌ریزی کرده بودیم اما برنامه ما را به هم ریختند و باید بگویم هوای شنبه تهران با جمعه فرقی نکرده است. ما میزبان بودیم اما نتوانستیم از این موقعیت استفاده کنیم. هواداران کمی هم به ورزشگاه آمده بودند.»

بیشتر از استقلال ضرر کردیم

درخشان هم بعد از تساوی در این بازی گفت: «چند نفر از بازیکنان ما امروز برای نخستین‌بار بود که در ورزشگاه آزادی بازی کردند ولی می‌توانستیم برنده باشیم به‌خصوص موقعیتی که میثم بائو از دست داد. » درخشان درباره لغو بازی روز جمعه تاکید کرد: «به‌دلیل اینکه تمرکز‌مان را از دست دادیم این لغو مسابقه تاثیر‌گذار بود. ما تا صبح امروز بلاتکلیف بودیم و معتقدم ما بیشتر از استقلال لطمه خوردیم. آنها در خانه خود بودند و ما از شهر دیگری آمده بودیم.»

کد خبر 122958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز