در شهر کویت یک خیابان هست که اکثر مطبوعات کویت در آن مستقر هستند. دفتر مرکزی روزنامه‌های البلاغ، القبس، الوطن، الهدف، الرساله، الرای و برخی نشریات دیگر در این خیابان قرار دارد.

کویت - رسانه

 این امر از لحاظ متمرکز شدن امکانات حمل‌ونقل، انتقال کاغذ، سیستم توزیع، جذب و به کارگیری نیروی انسانی، ساعات کار پرسنل و فعالیت‌های رسانه‌ای و زیرساخت‌های مرتبط با آنها، بسیار مناسب بوده و تمرکز خاصی به این نوع فعالیت‌ها بخشیده است. در این سفر هیأت رسانه‌ای ایران از رسانه‌های الوطن و الرای و حوار بازدید کرد. شبکه حوار یک شبکه تلویزیونی بخش خصوصی و مستقل در کویت است که مخاطبان خاص خود را دارد.

ساختمان شبکه تلویزیونی حوار بیش از هر چیز به یک ساختمان مسکونی شبیه بود که به هیچ وجه امکانات زیرساختی یک شبکه تلویزیونی را نداشت، مثلا به راحتی و بدون هیچ تدابیر امنیتی‌ای می‌شد به استودیوی محل ضبط زنده برنامه وارد یا خارج شد. به محض ورود هیأت ایرانی به این رسانه، ترتیب یک مصاحبه زنده تلویزیونی با سخنگوی وزارت خارجه ایران داده شد.

در این مصاحبه نخستین سؤال این بود که هدف سفر هیأت رسانه‌ای ایران به کویت چیست؟ به گفته برخی از افراد مرتبط با هیأت دیپلماتیک ایران، این برای نخستین بار است که چنین هیأتی از ایران به کویت سفر می‌کند و همین مسئله باعث تعجب و حیرت رسانه‌های کویت شده است. به ادعای مسئولان الوطن این روزنامه یکی از 10 روزنامه پرتیراژ جهان عرب است. چاپخانه این روزنامه در محل دفتر مرکزی آن قرار دارد که هیأت ایرانی از آن بازدید کرد.

حین این بازدید مشاهده شد که صدها کارگر هندی و بنگلادشی در بخش لایه‌زنی دستی روزنامه مشغول فعالیت هستند که این ذهنیت را به‌وجود می‌آورد که به خاطر ارزانی نیروی انسانی، تلاش شده است به جای استفاده از دستگاه‌های پیشرفته چاپ، از نیروی انسانی برای این منظور استفاده شود. همچنین به ادعای مسئولان این روزنامه، نسخه آنلاین این روزنامه دارای رتبه اول بازدید‌کننده در میان تمام نشریات آنلاین در جهان عرب است و چندین سال پیاپی جایزه وب نشریات عربی را از آن خود کرده است. در بخش تحریریه آنلاین الوطن بیش از 50 ژورنالیست مشغول فعالیت بودند که باعث تعجب هیأت ایرانی شد. نسخه چاپی این روزنامه نیز دارای 68 صفحه محتوا بوده که در نوع خود جالب توجه است.

بخش اصلی صفحات این روزنامه را اخبار داخلی تشکیل می‌دهد که عمدتا حاوی گزارش‌های مطول و بلند درباره رخدادهای داخلی کویت است.

کد خبر 122863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز