همشهری آنلاین: نهایت کاری که دشمنان می‌توانند انجام دهند این است که در اثر تحریم، گوشه ای از یک قرارداد را بسابانند چرا که بیش از این عرضه ندارند و مطمئن باشند که این چیزها به ملت ایران اثر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به اراک ، محمود احمدی نژاد در هشتاد و یکمین سفر استانی خود در جمع ایثارگران اراک گفت: اعطای نشان ملی ایثار، پیام های گوناگونی را به دنیا مخابره می‌کند که مهم‌ترین آن قدرشناسی یک ملت بزرگ از بهترین‌های خود است.

وی ادامه داد: ما هر چه داریم از برکت وجود ایثارگران و خانواده های آنها است و در مراسم اعطای نشان ملی ایثار، رئیس جمهور به نمایندگی از کل ملت ایران به صورت رسمی از ایثارگران تقدیر می‌کند، تا همه نسل ها در طول تاریخ بدانند که ملت ایران خود را مدیون ایثارگران می‌داند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز در دنیا همه ملت‌ها به دنبال اقتدار هستند. برخی به دنبال موشک ، توپ ، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی هستند و اقتدار خود را در داشتن این سلاح ها جستجو می کنند و برخی دیگر اقتدار را در ثروت می‌بینند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: البته من نمی‌خواهم بگویم که ثروت و سلاح مهم نیست‏، بلکه می‌خواهم بگویم اقتدار ناشی از فرهنگ ایثارگری به طور قطع از اقتدار ناشی از سلاح هسته‌ای قوی‌تر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه، دشمنان ملت ایران از نظر امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته هستند اما باز هم از ملت ایران هراس دارند، تصریح کرد: دشمنان ایران موشک‌های مجهز به سلاح اتمی دارند که تمام نقاط حساس جهان را نشانه رفته است، آنها هواپیماهایی دارند که هیچ ضد هوایی به آن نمی‌رسد و رادار گریز هم هست، آنها سلاح های دارند که وقتی به جایی اصابت می‌کند، فقط موجودات زنده را می‌کشد و بقیه چیزها سالم می‌ماند تا بتوانند آن را به غارت و یغما ببرند.

وی ادامه داد : آنها سلاح‌هایی دارند که می‌توانند ذهن و مغز انسان‌ها را مختل کنند، آنها سلاح هایی دارند که می توانند همه سیستم های مخابراتی، رادیویی و تلویزیونی را یک جا از کار بیندازد، آنها صدها نوع انواع سلاح های گوناگون دارند اما باز از ملت ایران شکست می‌خورند و از ملت ایران می‌ترسند. چرا؟ مگر نه اینکه اقتصاد آنها از ما قدرتمند‌تر است و شورای امنیت و سازمان ملل هم با انها همراه است ، پس چرا از ملت ایران شکست می خورند ؟ این سوال یک پاسخ بیشتر ندارد و آن این است که روحیه ایثارگری ملت ایران را شکست ناپذیر کرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران از دشمنان با قدرت اقتصادی و سلاح های پیشرفته هراسی ندارد، هرگز شکست نمی‌خورد ، چون وقتی فرهنگ شهادت در بین ملتی جاری باشد ،آن ملت شکست ناپذیر می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه روحیه ایثارگری رمز ماندگاری ملت ایران است، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون مسلمان در جهان زندگی می کنند اما فقط ملت ایران هستند که با تکیه بر فرهنگ ایثارگری شکست ناپذیر هستند و علت آن هم این است که ایرانی‌ها دل داده اهل بیت و عاشق امام حسین هستند و به طور قطع تا زمانی که ایرانی ها چینین روحیه‌ای داشته باشند ، مسیر پیشرفت برای انها با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز ایران به نقطه اتکایی برای کشورهای منطقه تبدیل شده است، اظهار کرد: اگر امروز ملت ایران از کسی نمی‌ترسد، به خاطر فیضی است که از طریق امام عصر(عج) به آنها رسیده است و امروز چشم امید دنیا به ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با بیان این که این روزها غربی‌ها اعلام کرده اند که می خواهند با ایران کنار بیایند ، گفت: آنها خودشان دعوا درست کردند، خودشان هم اگر می‌توانند باید مشکل را حل کنند. ملت ایران که فقط مسیر پیشرفت خود را طی می کرد و کاری با آنها نداشت، انها مانع تراشی کردند. آنها بر علیه ایران قطعنامه صادر کردند و ایران را تحریم کردند ، حالا اگر می خواهند اشتباهات گذشته خود را اصلاح کنند ، باید حقوق مسلم ملت ایران را که در ان مناقشه کردند، بازگردانند، این به نفع خود آنها نیز هست.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان ایران گفت: من خیال شما را از جانب ملت ایران راحت کنم؛ این ملت خستگی ناپذیر است به طوری که امروز خانواده بزرگ ایثارگران مصمم‌تر، انقلابی‌تر، استوارتر و شجاع تر از دوران دفاع مقدس در برابر شما ایستاده است و اجازه نمی‌دهد یک سر سوزن از حق ملت ایران را تضییع کنید.

او ادامه داد: اگر گمان می‌کنید که ملت ایران خسته می‌شوند و کنار می‌کشند، اشتباه کرده‌اید. شما خستگی ملت ایران را با خود به گور می‌برید ، این ملت خستگی ناپذیر است. نهایت کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که در اثر تحریم، بتوانید گوشه‌ای از یک قرارداد را بسابانید چرا که بیش از این عرضه ندارید و مطمئن باشید که این چیزها به ملت ایران اثر نخواهد کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران، ملتی است که می‌خواهد دنیا را اصلاح کند . بنابر‌این به نفع شما است که تحریم‌ها را بردارید و همکاری کنید. زیرا ملت ایران تا آخر برای دفاع از حقوق خود ایستاده و سر سوزنی قصد عقب نشینی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم ، رئیس جمهور از سه خانواده ایثارگر تقدیر و به آنها نشان ملی ایثار اهدا کرد.

 

کد خبر 122667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز