سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان هشدار دادند که ویروس آنفلوآنزای مرغی (H1N1) جهش و انتشار خود را شروع کرده است به طوری که یک نوع جدید سبک آن در حال انتشار در استرالیا، سنگاپور و نیوزلند است.

H1N1

جهش‌های مکرر ویروس آنفولانزا یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های متخصصان در مورد این ویروس است. به طوری‌که با هربار جهش این ویروس احتمال اپیدمی ویروس جدید قوت می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، انتشار نوع جهش یافته‌ای از ویروس آنفلوآنزای مرغی (H1N1) در استرالیا، سنگاپور و نیوزلند موجب نگرانی محققان شده است.
«یان بار» عضو سازمان جهانی بهداشت در این زمینه می‌گوید: ما نیاز به مطالعات بیشتری داریم تا تعیین کنیم که آیا این ویروس کشنده است یا نه. همچنین هنوز از کارایی واکسن‌های موجود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری مطمئن نیستیم.
به گفته این عضو سازمان جهانی بهداشت، به هر حال احتمال اینکه این ویروس اپیدمی جهانی داشته باشد، بسیار است و باید هرچه زودتر نسبت به ساخت واکسن موردنیاز اقدام شود.
این در حالیست که گفته می شود این ویروس ممکن است افراد واکسینه شده را نیز مبتلا سازد.
ویروس‌ آنفلوآنزای قبلی در طول چند هفته در سراسر دنیا منتشر شدند و مرگ بسیاری از کودکان و نوجوانان را موجب شد. ویروس جدید نسبت به ویروس‌های قبل جهش یافته و تغییراتی داشته است. به همین دلیل فعلا محققان برای ساخت واکسن مورد نظر با مشکل رو به رو شده‌اند.

 

کد خبر 122551

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز