چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت به کاربران در آبان ماه و در سه بازه هست ساعته زمانی معرفی کرد که به صورت جدول ارائه می شود.

http

به گزارش مهر، جدول ISP های برتر اعلام شده از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور - متما - در آبان ماه با توجه به متوسط سرعت و کیفیت دریافت و متوسط سرعت و کیفیت ارسال و تعداد تستهای انجام شده نشان می دهد که سرویس دهندگان اینترنتی در ساعات مختلف شبانه روز سرویس هایی با کیفیت و سرعت متفاوتی را به مشترکان خود ارائه می دهند.

در آبان ماه امسال چهار شرکت شاتل، نداگستر صبا، پارس آنلاین و ارتباطات فن آوا به عنوان سرویس دهندگان برتر در ساعات 1 تا 8 صبح اعلام شده اند و این در حالی است که در جدول شرکتهای اینترنتی برتر از ساعات 8 صبح تا 16 بعدازظهر به ترتیب نام شرکتهای ارتباط شبدیز، شاتل، نداگستر صبا، داتک، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد، سرمایه گذاری اوراکل، ارتباطات فن آوا و افرانت آمده است. در همین حال از سوی مرکز توسعه و مدیریت اینترنت کشور، سرویس دهندگان برتر اینترنتی در ساعات 16 تا 24 شرکتهای ندا گستر صبا، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد، شاتل، سرمایه گذاری اوراکل، ارتباطات فن آوا و افرانت معرفی شده اند.

در رده بندی شرکتهای اینترنتی برتر مهرماه شرکت های آریا سپهر، شبکه ارتباط شبدیز، شاتل، نداگستر صبا، افزوز، پارس آنلاین، ندا رایانه، توسعه رسان پاسارگاد، داتک و سرمایه گذاری اوراکل رتبه های اول تا دهم برترین ISP ها را از نظر میزان سرعت دسترسی مشترکان به خود اختصاص داده اند و به عبارتی در ارائه اینترنت به مشترکان خود کم فروشی نکردند.

  • امکان آزمایش سرعت واقعی اینترنت کاربران

کاربران اینترنت می توانند برای اطلاع یافتن از سرعت واقعی اینترنت خود از نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت که در سایت اینترنتی متما به نشانی www.matma.ir قابل دانلود است استفاده کنند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم افزار سنجش با تبادل بسته های مشخصی از اطلاعات و زمانبندی ارسال و دریافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه می‌کند.

سرعت محاسبه شده در این حالت میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است، در نتیجه در صورتی که بخشی از پهنای باند موجود توسط ارتباطات دیگری اشغال شده باشد میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود.

  • جزئیات ارائه سرویس از سوی شرکتهای اینترنتی برتر

نتایج بدست آمده مربوط به 01/08/89 تا 30/ 08/ 89 است.

سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 1 صبح الی 8 صبح

سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 1 صبح الی 8 صبح

سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 8 صبح الی 16 بعد از ظهر 

سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 8 صبح الی 16 بعد از ظهر

سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 16 بعد از ظهر الی 12 شب

سرویس دهندگان برتر در بازه زمانی 16 بعد از ظهر الی 12 شب

  •  حذف برخی از سرویس دهندگان اینترنتی

متما اعلام کرده که سرویس دهندگانی که دارای تعداد تست کمتر از 10 باشند حذف می شوند به همین دلیل توصیه شده که این سرویس دهندگان با تشویق کاربران خود به انجام تست در این رده بندی قرار گیرند.

گفته می‌شود بیش از 25 میلیون نفر در کشور کاربر اینترنت هستند و طبق آخرین آمار ارائه شده ضریب نفوذ اینترنت در ایران 34 درصد است که اکثر قریب به اتفاق این کاربران را استفاده کنندگان از اینترنت دایل آپ به خود اختصاص می دهند.

کد خبر 122029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز