همشهری آنلاین- سپیده بهکام: حجم داد و ستدهای بورس تهران شنبه 9 دی 85 به 40 میلیون سهم به ارزش 163 میلیارد ریال رسید.

در این روز سهام 137 شرکت در بورس تهران بین سهامداران جا به جا شد.

نام شرکت های نیرو کلر، ایران تایر، کالسیمین، فرآوری مواد معدنی، سموم علف کش، پاکسان، دوده صنعتی، بانک  پارسیان، نگین طبس، البرز دارو، بانک کارآفرین و بانک اقتصاد نوین در میان 27 شرکتی بود که امروز توانستند سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کنند.

قیمت سهام 47 شرکت هم در جریان مبادلات امروز بورس تهران دو درصد افت کرد.

شرکت های داروسازی کوثر، قند خراسان، سیمان اصفهان، باما، نفت بهران، پتروشیمی خارک، چادرملو، مس شهید باهنر، گاز لوله، نسوز آذر، تاید واتر، معادن روی، سرمایه گذاری بانک ملی، سایپا دیزل، توسعه صنعتی و گروه بهمن از جمله شرکت هایی بودند که امروز با کاهش دو درصدی قیمت هر سهم خود مواجه بودند.

صف های عرضه و تقاضا

ارزش دستور خریدهای صادر شده برای 1.5 میلیون سهم فرآوری مواد معدنی در روز شنبه 9 دیماه 85 به 104 میلیارد ریال بالغ شد و این شرکت را در ردیف اول جدول تقاضا جای داد.

در این روز 220 دستور خرید برای 743 هزار سهم کالسیمین به ارزش 25 میلیارد ریال صادر شد و یک هزار و 606 نفر هم در صف خرید 16 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 22 میلیارد ریال ایستادند.

طی داد و ستدهای امروز بورس تهران 319 نفر به کارگزاری ها مراجعه کردند تا برای خرید 3 میلیون سهم تکنوتار به ارزش 14.5 میلیارد ریال اقدام کنند.

همچنین 285 نفر امروز برای 2.5 میلیون سهم بانک اقتصاد نوین به ارزش 4 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

جابربن حیان، سایپا، پتروشیمی شیراز، سرمایه گذاری بوعلی و بانک کارآفرین هم از دیگر شرکت های حاضر در جدول تقاضای امروز بورس تهران بودند.

از سوی دیگر افزایش صف عرضه سهام توسعه معادن روی امروز موجب شد نام این شرکت در ردیف نخست جدول عرضه قرار گیرد.

در این روز دو هزار و 171 نفر برای فروش 10 میلیون سهم این شرکت به ارزش 123 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

برای 1.7 میلیون سهم گل گهر به ارزش 52.5 میلیارد ریال امروز 566 دستور فروش صادر شد و 656 نفر هم 2.7 میلیون سهم چادرملو به ارزش 38.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

همچنین امروز 459 نفر در صف فروش 1.6 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 33 میلیارد ریال ایستادند و یک هزار و 441 نفر هم 12.2 میلیون سهم مهرکام پارس به ارزش 19 میلیارد ریال را عرضه کردند.

سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری غدیر، گروه بهمن، باما و زامیاد هم از جمله شرکت هایی بودند که امروز حجم عرضه سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام در روز 9 دیماه 85، تنها یک واحد کاهش یافت و به رقم 10 هزار و 74 واحد بازگشت.

در این روز معاملات شرکت های توسعه معادن روی، باما، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و نفت بهران موجب شد شاخص سیر نزولی را از سر گیرد.

شاخص عملکرد تالار اصلی امروز با یک واحد کاهش به 10 هزار و 152 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی هم با اندک تغییراتی به 9 هزار و 65 واحد کاهش یافت.

طی معاملات امروز بورس تهران شاخص صنعت با کاهش 3 واحد به رقم 8 هزار و 83 واحد رسید اما شاخص مالی 50 واحد افزایش یافت و به 18 هزار و 69 واحد نزدیک شد.

بازگشت یک شرکت

سهامداران بورس تهران از روز شنبه 9 دیماه 85، داد و ستد سهام شرکت سهامی شهد را از سر گرفتند.

نماد معاملاتی این شرکت از امروز به دنبال برگزاری مجمع عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و اعلام پیش بینی درآمد هر سهم بازگشایی شد.

کد خبر 12173

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز