شنبه ۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان سردخانه‌ها و کشتارگاه‌های تهران گفت: با پیش بینی‌های به عمل آمده 40 مرکز عرضه دام زنده با بیش از 300 غرفه با شرایط ذبح بهداشتی آماده خدمت رسانی به مردم تهران هستند.

مهندس حسن طاهری با بیان اینکه این مراکز از امروزآماده مراجعه مردم تهران است افزود: این مراکز با هدف دسترسی آسان مردم به دام زنده  و کنترل بهداشتی و توزین دام و جلوگیری از آلودگی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت دام بر عهده شهرداری نیست تاکید کرد: با این حال با بررسی های انجام شده قیمت منطقی اعلام می شود و با توجه به تفاوت نوع دام ها قیمت های سقف هر کدام به اطلاع مردم خواهد رسید.

طاهری با بیان اینکه نزدیک به 40 هزار دام زنده وارد تهران شده و آماده عرضه است تصریح کرد: در این مراکز 100 دامپزشک بر عرضه دام و ذبح دام ها نظارت دارند و با معاینه دام پیش و بعد از ذبح از لحاظ بهداشتی اطمینان لازم را از سلامت دام به دست می آورند.

مدیر عامل سازمان سردخانه ها و کشتارگاه های شهرداری تهران به مردم توصیه کرد تا دام های خود را ازاین مراکز تهیه کنند و در همین مراکز به ذبح دام بپردازند تا با کنترل بهداشتی از انتقال 350 نوع بیماری قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری کنند.

کد خبر 12159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز