سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که بعد از مشاهده یک بلوتوث سیاه دست به دوجنایت خونین در شهر قدس زده بود، صبح دیروز در حضور قاضی پرونده به بازسازی صحنه جنایت‌هایش پرداخت.

باز سازی صحنه جرم

شامگاه شنبه گذشته ماموران پلیس شهرقدس در جریان قتل مرد جوانی در این شهر قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری عامل جنایت را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد عامل جنایت بعد از تعقیب مقتول، او را در یک کوچه بن‌بست به دام انداخته و با شلیک گلوله، وی را به قتل رسانده است.

ماموران در تحقیق از شاهدان و مردم محل متوجه شدند که عامل این جنایت مردی به‌نام اکبر است و با دستور قاضی ولیعهدی، رئیس شعبه 103 دادگاه عمومی شهرقدس، جست‌وجو برای دستگیری او را شروع کردند. 2 روز بعد از این جنایت، ماموران از یک درگیری مسلحانه در 30متری شورا باخبر شدند و به محل حادثه رفتند.

در جریان این درگیری مرد جوانی بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود که قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت. این مرد قبل از مرگ اسم فرد تیرانداز را به زبان آورده بود و آن مرد کسی نبود جز اکبر، یعنی همان قاتل فراری؛ بعد از دومین جنایت، جست‌وجو برای دستگیری اکبر ادامه یافت و ماموران دریافتند که او یکی از افراد سابقه دار در زمینه مواد‌ مخدر است؛ بنابراین محل‌های تردد وی را زیرنظر گرفتند تا اینکه شامگاه 28 آبان دریافتند اکبر بعد از ورود به خانه‌ای در شهرقدس، 2نفر را گروگان گرفته و قصد کشتن آنها را دارد.

با این اطلاعات، خانه مورد نظر به سرعت به محاصره پلیس درآمد و وقتی مشخص شد متهم قصد ندارد خود را تسلیم کند، یکی از ماموران با کمک آتش‌نشانان به پشت‌بام خانه مورد نظر رفت و از آنجا وارد خانه شد. این مامور پلیس بعد از ورود مخفیانه به داخل خانه توانست گروگان‌ها را از دست اکبر نجات دهد و در همین هنگام دیگر ماموران وارد خانه شدند و متهم را دستگیر کردند.

اعتراف به 2 جنایت

مرد جنایتکار بعد از انتقال به اداره آگاهی به قتل 2 نفر اعتراف کرد و گفت: چند روز پیش در گوشی تلفن همراه یکی از دوستانم، فیلم سیاهی دیدم که به‌نظرم آمد زنی که در فیلم است، همسرم است. گرچه صورت آن زن اصلا واضح نبود اما من که تصور می‌کردم وی همسرم است تصمیم گرفتم همه کسانی را که در تهیه این فیلم و آزار و اذیت او نقش داشته‌اند به قتل برسانم.

این بود که فهرستی از 15 مرد که در تهیه و پخش فیلم دست داشتند تهیه کردم و نزد یک رمال رفتم. او بعد از گرفتن مبلغی به من گفت که باید همه این 15 نفر از بین بروند و آنجا بود که جنایت‌هایم را شروع کردم اما بعد از دومین قتل، وقتی 2 نفر دیگر از افراد فهرست مرگ را به بهانه معامله مواد به خانه‌ای کشانده و قصد قتل آنها را داشتم، ماموران پلیس خانه را محاصره کرده و مرا دستگیر کردند.

بازسازی صحنه‌های جنایت

صبح دیروز اکبر همراه قاضی پرونده و ماموران پلیس آگاهی شهر قدس راهی محل جنایات شد تا صحنه قتل‌ها را بازسازی کند.
زمانی که ماموران پلیس این مرد را به صحنه نخستین قتل بردند، او شروع به توضیح دادن ماجراهایی کرد که آن روز اتفاق افتاده بود.

متهم گفت: بعد از دیدن فیلم‌سیاه و رفتن پیش رمال، شبانه به سراغ نخستین قربانی که فکر می‌کردم او هم در فیلم است رفتم اما وقتی به پاتوقش رسیدم، دوستانش مرا از آنجا دور کردند. من که تصمیم گرفته بودم هر طوری شده نقشه‌ام را عملی کنم، بار دیگر به آنجا رفتم و این بار او را تعقیب کردم تا اینکه به داخل کوچه بن بست رسید.

متهم درحالی‌که نشان می‌داد چطور قربانی‌اش را به قتل رسانده، ادامه داد: همان لحظه تصور کردم بهترین فرصت است تا انتقامم را بگیرم. به همین خاطر به طرفش نشانه رفتم اما او کمک می‌خواست.یکی از همسایه‌ها با شنیدن صدای فریادهای او، در خانه‌اش را باز کرد و مقتول وارد آنجا شد. من هم شروع به عربده‌کشی کردم تا اینکه او از خانه خارج شد و همانجا 3 گلوله به طرفش شلیک کردم و او جان خود را از دست داد.

بعد از پایان توضیحات متهم، ماموران او را برای بازسازی صحنه دومین قتل به منطقه‌ای در اطراف شهر‌قدس بردند. این مرد اما منکر دومین جنایت شد و به قاضی ولیعهدی گفت: من مرتکب قتل دوم نشدم، چرا که آن شب، قبل از اینکه برای کشتن بقیه کسانی که در فهرستم بودند از خانه خارج شوم، صاحبخانه‌ام خشابم را دزدیده بود و به همین دلیل مرتکب جنایت نشدم.

بعد از اظهارات این مرد، قاضی ولیعهدی، دستور انتقال او به اداره آگاهی را صادر کرد و گفت: اسلحه‌ای که در دومین جنایت از آن استفاده شده است از متهم کشف شده و هر دو قتل با اسلحه کشف شده رخ‌داده است؛ ضمن اینکه متهم در بازجویی‌های قبلی به هر دو جنایت اعتراف کرده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 121514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز