همشهری آنلاین: سخنگوی دولت ایران بحث‌های موجود درباره گرانی را جنگ روانی و تبلیغات غیرواقعی خواند و گفت رئیس‌جمهور به زودی درباره مسائل پشت‌پرده به صراحت اظهارنظر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، غلامحسین الهام سخنگوی دولت امروز در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: تبلیغ سئوال‌برانگیز برخی از مسائل درباره ترویج و توسعه گرانی و ایجاد التهاب و جنگ‌روانی در جامعه را اقدامی سئوال‌برانگیز از سوی برخی از افراد و رسانه‌ها می‌دانیم.

او گفت که رئیس‌جمهور در یکی دو روز آینده «در گفتگوی صریح و شفاف با مردم» پاسخ این نگرانی‌ها و ابهامات را خواهد داد.

رسانه‌های مختلف در ایران طی هفته‌های اخیر از افزایش بهای کالاها و خدمات مختلف خبر داده‌اند. موضوع گرانی همچنین در نطق‌های پیش از دستور نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکرر مطرح می‌شود.

دولت در واکنش به این انتقادات تمام دستگاه‌های دولتی را موظف کرد کالاها و خدمات خود را به قیمت سال قبل ارائه کنند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست امروز خود تلویحاً از روزنامه‌نگاران انتقاد کرد که در برابر افزایشِ «اندکی بیش از معمول» حقوق کارگران به دولت فشار آورده و این افزایش را باعث ایجاد بحران در تولید معرفی کرده‌اند.

او گفت: اگر من یک روزنامه‌نگار بودم این مقدار دولت را به خاطر جلوگیری از استثمار کارگران سرزنش نمی‌کردم.

شورای عالی کار که نمایندگانی از دولت را شامل می‌شود اواخر سال گذشته حداقل دستمزد کارگران را حدود پنجاه درصد افزایش داد. این تصمیم به اخراج عده زیادی از کارگران توسط کارفرمایان معترض منجر شد. گفته می‌شود عده کارگران اخراج شده در بهار امسال به پنجاه‌هزار تن می‌رسد. اما دولت این آمار را غیرواقعی می‌داند و معتقد است اخراج کارگران به قصد دامن زدن به جو تبلیغاتی علیه مصوبه افزایش حداقل دستمزد صورت گرفته است.

شورای‌عالی کار اخیراً مصوبه قبلی خود را تغییر داد و پرداخت 30 هزارتومان از اضافه دستمزد کارگران را به توافق کارفرما و تشکیلات کارگری موکول کرد. منتقدان می‌گویند این تصمیم تنش را در محیط‌های کارگری افزایش می‌دهد.

کد خبر 1214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز