گروه حوادث: پلیس بعد از بررسی دقیق حادثه جنایت در سعادت‌آباد تهران با انتشار گزارشی، از عملکرد ماموران حاضر در صحنه جنایت دفاع کرد.

police logo

درگیری به‌وجود آمده بر اثر رابطه عشقی و غیراخلاقی بود که بین قاتل (یعقوب) و مقتول (محمد رضا) بر سر یک زن به نام سعیده وجود داشت که نهایتا منجر به درگیری و قتل محمد رضا در تاریخ ششم آبان امسال شد.قاتل طی یک تماس تلفنی با مقتول و تهیه یک قبضه سلاح سرد (چاقو) به سمت دفتر کار مقتول می‌رود اما به‌علت عدم‌حضور مقتول در دفتر، با مراجعه به آژانس و کرایه خودرو، راهی شهرک غرب می‌شود.

خودروی مورد نظر در ساعت 9:50 راهی سعادت‌آباد می‌شود اما در بین راه متهم مقتول را می‌بیند و بعد از پیاده شدن از ماشین، به طرف او رفته و با وی درگیر می‌شود. طبق اسنادی که پلیس ارائه کرده، در ساعت 9:55 یکی از شهروندان که شاهد این درگیری بود با پلیس 110 تماس می‌گیرد که نخستین واحد در ساعت 9:59 در سر صحنه حاضر می‌شود و با توجه به نزدیکی بیمارستان مدرس به صحنه جرم، مجروح توسط عوامل درمانی این بیمارستان با یک عدد برانکارد چرخدار و یک عدد کپسول اکسیژن بلافاصله به این بیمارستان منتقل می‌شود.

گفتنی است‏ زمانی که مجروح روی زمین افتاده بود یک پزشک رهگذر که از آنجا می‌گذشت با مشاهده وضعیت مجروح که خون زیادی از او رفته بود به ماموران توصیه می‌کند مجروح حتما باید توسط کادر پزشکی به بیمارستان منتقل شود و او در ساعت 10:05 در این بیمارستان پذیرش شده و تحت درمان قرار می‌گیرد.

در ساعت 10 و 30 دقیقه مجروح توسط 2 پزشک متخصص معاینه مجدد می‌شود که به‌منظور درمان و معالجه در ساعت 10:45 به اطاق عمل اعزام و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد که به‌رغم تلاش پزشکان، او در ساعت 13 بر اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند.

همزمان با انتقال مجروح به بیمارستان، ماموران کلانتری 134 شهرک غرب که در محل حاضر بودند قاتل را که تهدید به‌خودکشی می‌کرد در ساعت 10 و 11 دقیقه با شگرد‌های پلیسی و اقدامات مشاوره‌ای، آرام و وی را دستگیر می‌کنند.

مدت زمان بر زمین ماندن مجروح با فرض اینکه قاتل پس از کرایه خودرو در ساعت 9:50 بلافاصله از آن پیاده شده باشد تا انتقال او به بیمارستان با توجه به اینکه طبق اسناد موجود وی در ساعت 10 و 5 دقیقه پذیرش شده است، حداکثر 15دقیقه است، از طرفی با تحقیقات انجام شده، نخستین تیم پلیسی 4 دقیقه و 5 ثانیه طول کشیده تا به محل حادثه برسد و این یعنی از زمانی که ماموران در محل حاضر شدند تا انتقال مجروح به بیمارستان فقط 5 دقیقه و 28 ثانیه طول کشیده است که متأسفانه در برخی رسانه‌ها این زمان خیلی بیشتر از این عنوان شده بود.

در این گزارش همچنین با اشاره به اینکه مامور پلیس طبق قانون در صورتی می‌توانست از اسلحه برای دستگیری متهم استفاده کند که او یا قصد فرار می‌داشت یا اینکه به ماموران حمله می‌کرد که هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها نیفتاده بود، بنابراین تصمیم مامور پلیس حاضر در صحنه برای استفاده نکردن از اسلحه درست و قانونی بوده است.

کد خبر 121380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز