مسابقه فولاد و ذوب‌آهن برای طرفداران اصفهانی یادآور مسابقه 2فصل قبل این دوتیم است.

مجید جلالی - سرمربی تیم فولاد خوزستان

در هفته آخر لیگ هشتم، ذوب‌آهن در حالی که با یک تساوی مقابل فولاد می‌توانست به قهرمانی دست یابد، در این مسابقه شکست خورد. مجید جلالی معتقد است که مسابقه‌های فولاد و ذوب‌آهن همیشه جذاب بوده است. سرمربی فولاد بعد نتیجه می‌گیرد که مسابقه هفته پانزدهم این تیم مقابل ذوب آهن نیز جذاب خواهد شد. این مسابقه اما روز یکشنبه در شرایط خاصی برگزار می‌شود.

ذوب‌آهن پیش از این مسابقه در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل سئونگنام کره‌جنوبی شکست خورده و نایب قهرمان شده است.
به همین دلیل مسابقه فولاد و ذوب‌آهن، آخرین مسابقه هفته پانزدهم خواهد بود. فولاد در هفته چهاردهم مقابل ملوان شکست خورد و یکشنبه با 4پیروزی، 6تساوی و 4باخت، به میدان می‌رود. فولاد با 18 امتیاز تیم دهم جدول است و سرمربی فولاد معتقد است که جایگاه فولاد در پایان فصل بهتر از این رتبه خواهد بود. جلالی امیدوار است که با به خدمت گرفتن مهاجم خارجی خط حمله تیمش را تقویت کند؛ تیمی که ابتدای فصل استقلال را در ورزشگاه آزادی شکست داد و مقابل سایپا در حالی که 5-2 عقب بود، در پایان به تساوی 5-5 رسید. با گذر از اینها، مجید جلالی اما مسابقه با ذوب‌آهن را پیش رو دارد.

  • آقای جلالی، فولاد هنوز در هفته پانزدهم به میدان نرفته است. البته ذوب‌آهن هم‌چنین وضعیتی داشت ولی این تیم در فینال لیگ قهرمانان به میدان رفت و فولاد در این مدت مسابقه‌ای نداشت. در این دوهفته چه برنامه‌ای داشتید؟

ما به‌دلیل اینکه زمان کافی برای تمرینات داشتیم، 2روز به بازیکنان استراحت دادیم. بعد از این استراحت، تمرینات فولاد شروع شد و تا روز مسابقه ادامه خواهد داشت. تمرینات را سخت پیگیری کردیم تا شرایط جسمانی بازیکنان افت نکند. خوشبختانه بازیکنان آسیب‌‌دیده تیم هم وضعیت خوبی دارند و روز به روز بهتر می‌شوند. بنابراین، بازیکنان مصدوم را هم در هفته‌های آینده خواهیم داشت.

  • در هفته چهاردهم مقابل ملوان شکست خوردید، آیا ضعف‌های فولاد برای هفته پانزدهم برطرف شده است؟

به هر حال، ما روند بهتری در روزهای گذشته داشته‌ایم. البته ما مشکلاتی داریم که هنوز برطرف نشده و فعلا نمی‌توانیم کاری کنیم. در مجموع وضعیت تیم مناسب است.

  • بازی با ذوب‌آهن برای فولاد در شرایط خاصی برگزار خواهد شد. ذوب‌آهن در فینال لیگ قهرمانان به میدان رفته و همین موضوع می‌تواند بازیکنان این تیم را تا حدودی برای بازی در لیگ بی‌تفاوت کند، آیا همین طور است؟

به‌نظر من که این طور نیست. مسابقه‌های ذوب‌آهن و فولاد همیشه جذاب بوده و مطمئنا این بازی هم جذاب خواهد بود. هدف ما در این مسابقه پیروزی است و فکر نمی‌کنم بازیکنان ذوب‌آهن بدون انگیزه باشند.

  • فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای در این مسابقه به دست بیاید؟

امیدوارم که فولاد برنده این مسابقه باشد. اینکه چه نتیجه‌ای در زمین مسابقه به دست می‌آید را نمی‌دانم.

  • فولاد در حال حاضر با 18امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفته است. فکر می‌کنید این تیم در پایان فصل چه رتبه‌ای به دست می‌آورد؟

سعی می‌کنیم رتبه بهتری را به دست بیاوریم. بدون تردید در پایان فصل تیم دهم جدول نخواهیم بود. می‌خواهیم وضعیت بهتری در لیگ داشته باشیم و مطمئنا در پایان فصل در جایگاهی بالاتر از دهم قرار می‌گیریم.

  • چه رتبه‌ای؟

نمی‌توانم با اطمینان بگویم که چه رتبه‌ای به دست می‌آوریم.

  • ظاهرا برای بهتر شدن وضعیت خط حمله قرار است مهاجم خارجی به خدمت بگیرید؟

در حال حاضر 2 بازیکن خارجی در تمرینات ما شرکت می‌کنند. اسمشان توی ذهنم نیست و فعلا نمی‌توانم نظر قطعی را درباره این دو بدهم ولی تصمیم داریم با به خدمت گرفتن مهاجم خارجی وضعیت تیم را بهتر کنیم.

  • راستی تحلیل شما از فینال لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

به‌نظر من، ذوب آهن خوب بود. خوب شروع کرد ولی این تیم بعد از گلی که خورد، دیگر نتوانست آن طرح‌هایی را که برای این مسابقه داشت، اجرا کند. بازیکنان ذوب‌آهن تسلطشان را از دست دادند. آن گل که از اوت دستی خوردند، خیلی بد بود.

  • البته ذوب‌آهن بعد از گلی که زد، وضعیت بهتری پیدا کرد و می‌توانست مسابقه را مساوی کند، اما گل سوم را دریافت کرد.

خب، این مسائل طبیعی است. چون فوتبال است و هر اتفاقی در زمین می‌تواند بیفتد. البته ذوب‌آهن بهتر از حریف بازی کرد.
ذوب آهن تیم شایسته‌ای برای قهرمانی بود.

  • ذوب‌آهن در سال‌های اخیر در لیگ نتوانسته قهرمان شود و بهترین عنوان این تیم نایب قهرمانی بوده است. آیا این موضوع در فینال لیگ قهرمانان روی بازیکنان ذوب آهن تأثیر گذاشته بود؟

نه، این مسائل تأثیری نداشت. همانطور که گفتم ذوب‌آهن نمایش قابل‌قبولی از خود نشان داد اما فینال لیگ قهرمانان نشان داد که هنوز فوتبال آسیا فاصله زیادی با فوتبال اروپا دارد.

  • پیش از ذوب آهن، سپاهان نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده بود. به‌نظر شما، فوتبال ایران در رده باشگاهی در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است؟

در سال‌های اخیر نتایج تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان خیلی خوب بوده است. 2تیم صعود‌کننده به فینال لیگ قهرمانان داشته‌ایم، اما نمی‌توانیم تیم‌های خودمان را با تیم‌های دیگر آسیایی مقایسه کنیم. برخی از تیم‌های آسیایی پیشرفت زیادی داشته‌اند.

  • در مورد تیم ملی صحبت می‌کنید، اینکه روند تیم ملی قبل از جام ملت‌های آسیا چگونه است؟

در مورد تیم ملی نمی‌خواهم صحبت کنم.

کد خبر 120863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز