جمعه ۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعمال حج تمتع از ظهر روز جمعه با وقوف زایران در صحرای عرفات آغاز شد.

عرفات صحرای مسطح به وسعت18‬کیلومتر مربع در22کیلومتری جنوب شرقی مکه قرار دارد که زایران باید از ظهر تا غروب روز جمعه (نهم ذی‌الحجه) در آنجا بمانند.
 
به گزارش ایرنا از صحرای عرفات،از آنجا که امسال7/2‬میلیون نفر اعمال حج را بجا می‌آورند، حرکت زایران به سمت عرفات از بامداد روز پنجشنبه آغاز شده بود.

زایران ایرانی پنجشنبه شب از مکه مکرمه عازم عرفات شدند.

از غروب روز جمعه (نهم ذی الحجه) حاجیان از عرفات خارج می‌شوند و برای عملی دیگر از اعمال حج به طرف مشعرالحرام (مزدلفه) حرکت می‌کنند و تا طلوع آفتاب روز شنبه در آنجا می‌مانند.

پس از طلوع آفتاب روز شنبه (دهم ذی الحجه – عیدقربان به وقت عربستان) زایران برای انجام بقیه اعمال حج از مشعرالحرام بیرون آمده روانه منی می‌شوند.

اعمال حج تمتع ظهر روز دوشنبه پایان می‌یابد.

آمار زایران فوت شده در حج تمتع امسال252‬نفر

کمیته‌مرکزی حج عربستان روز جمعه باانتشار گزارشی از افزایش شمار زایران فوت شده حج تمتع امسال خبر داد و فوت‌شدگان را252‬نفر اعلام کرد.

این کمیته درگزارش خود آورده است: تاکنون252‬نفر زایر بیت الله الحرام از ملیت‌های مختلف بدلیل ضعف جسمانی ، کهولت سن وبرخی بیماریهای قلبی فوت کرده‌اند.

این گزارش همچنین با اشاره به تمهیدات بهداشتی و درمانی مقامات عربستان درمناسک حج تصریح کرد:جمعیت هلال احمر،مراکز بهداشتی ،درمانی و بیمارستانی مستقر در مکه ، مدینه و جده تاکنون پذیرای110‬هزار زایر بوده است .

این گزارش همچنین با اشاره‌به‌افزایش شمار زایران خارجی در حج امسال اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود تاکنون یک میلیون654‬نفر زایر خارجی از ملیت های مختلف برای انجام مناسک حج وارد این کشور شده‌اند که این رقم درمقایسه با سال گذشته حدود ‪ ۶‬درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین شماری زایرانی که از طریق خطوط هوایی وارد این کشور شده‌اند یک میلیون500‬هزار نفر اعلام کرد.

سال گذشته عربستان سعودی پذیرای2‬میلیون و300‬زایر بیت الله‌الحرام از داخل و خارج کشور بود.

کد خبر 12086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز