همشهری آنلاین: تیم‌های فوتبال قطر و کویت از گروه D و عمان و تایلند از گروه F به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانگجو راه یافتند تا چهره 9 تیم حاضر در این مرحله مشخص شود.

football

به گزارش مهر، در پنجمین روز مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانگجو و در سومین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی عصر روز پنجشنبه (20 آبان) به وقت تهران 4 دیدار در گروه های F و D برگزار شد و تیم‌های عمان و قطر با پیروزی برابر پاکستان و کویت به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات راه یافتند.

از گروه F، تیم عمان با برتری 2 بر 0 مقابل پاکستان 7 امتیازی شد و به عنوان تیم برتر این گروه به مرحله بعد راه یافت. در این دیدار "محمد الگیلانی" و "عبدالله والد" در دقایق 10 و 65 برای تیم عمان گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه تایلند مقابل مالدیو به تساوی بدون گل دست یافت تا تیم تایلند با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. در این گروه تیم‌های پاکستان و مالدیو از دور رقابت‌ها حذف شدند.

از گروه D تیم قطر با پیروزی 2 بر 0 مقابل کویت صاحب 6 امتیاز شد تا به لطف تقاضل گل بهتر نسبت به کویت در صدر جدول این گروه قرار بگیرد و راهی مرحله بعد شود. در این دیدار عبدالعزیز و احمد عادل در دقایق 31 و 4 + 90 برای تیم قطر گلزنی کردند.

در دیگر دیدار این گروه هند مقابل سنگاپور به برتری 4 بر 1 دست یافت تا هندی‌ها برای صعود به عنوان تیم سوم به انتظار نتایج سایر گروه‌ها بنشینند.

به این ترتیب در پایان پنجمین روز مسابقات فوتبال مقدماتی بازی‌های آسیایی گوانگجو صعود تیم های ژاپن از گروه A ، ایران از گروه B ، کره شمالی از گروهT C قطر و کویت از گروه D ،امارات و هنگ کنگ ازگروه E و عمان و تایلند از گروه F به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده است.

این رقابت‌ها فردا جمعه به دلیل شرکت تیم‌ها در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی برگزار نشد و دیدارهای باقی مانده مرحله مقدماتی روز شنبه 22 آبان پیگیری می‌شود.

در پایان مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال دو تیم برتر 6 گروه مقدماتی به اضافه چهار تیم سوم برتر این گروه‌ها راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهند شد.

مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانگجو از روز یکشنبه 16 آبان‌ماه آغاز شده و تا 4 آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 120586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز