چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان برای آنکه به اتهام مصرف مشروبات الکلی دستگیر نشود 3 جنایت خونین را رقم زد اما سرانجام بعد از گذشت 7 سال از این جنایت‌های مرگبار دستگیر شد.

متهم

در نخستین ماه‌های سال 82، ماموران گشت پلیس کرمانشاه، هنگام گشتزنی در اطراف رودخانه الهیه این شهرستان، با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که به طرز فجیعی با ضربات چاقو به قتل رسیده و جسدش کنار رودخانه رها شده بود.

با آغاز تحقیقات پلیسی برای یافتن عامل یا عاملان این جنایت وحشتناک مشخص شد که مقتول روز قبل به همراه 2نفر از دوستانش در کنار رودخانه الهیه در حال شرب خمر بوده‌اند اما هنگامی که ماموران گشت به آنها نزدیک شده اند، 3 مرد جوان برای فرار از دست ماموران به داخل رودخانه پریده‌اند اما از آن به بعد دیگر از جوان مقتول خبری نشده است اما موضوع عجیب این بود که چرا جسد چاقوخورده مرد جوان بعد از پریدن به رودخانه پیدا شده است.

از آنجا که احتمال می‌رفت دوستان مقتول از ماجرای این جنایت اطلاع داشته باشند، بازجویی از آنها در دستور کار پلیس قرار گرفت اما چند روز بعد از این حادثه، مرد مسلحی که سرنشین یک خودرو بود، با تیراندازی به سوی خودروی گشت پلیس در منطقه الهیه باعث شهادت یکی از ماموران و قتل یک مامور شهرداری که در محل حضور داشت، شد.

در این تیراندازی یکی دیگر از ماموران پلیس کرمانشاه نیز قطع نخاع شد اما مرد تیرانداز موفق شد که از صحنه بگریزد، اکنون سؤال مهمی که پیش روی پلیس قرار داشت این بود که آیا قتل مرد جوان و این دو جنایت با یکدیگر ارتباط دارند.

درحالی‌که تحقیقات بر این جنایت‌ها متمرکز شده بود کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی دریافتند عامل تیراندازی و به‌شهادت رساندن مامور پلیس و کارگر شهرداری، یکی از دوستان جوانی است که جسد چاقوخورده‌اش پیدا شده بود، این جوان یکی از افرادی بود که روز پیدا شدن جسد مرد جوان همراه وی به داخل آب پریده بود، به این ترتیب دستگیری این متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت اما مرد تبهکار بدون برجای گذاشتن هیچ سرنخی فرار کرده بود.

7 سال بعد

با گذشت7 سال از زمان جنایت، مدتی قبل کارآگاهان جنایی کرمانشاه دریافتند متهم در اطراف شهرستان کرج مخفی شده است، به این ترتیب ماموران پلیس کرمانشاه با گرفتن نیابت قضایی، شناسایی و دستگیری مرد تبهکار را با همکاری ماموران پلیس استان تهران آغاز کردند و در جریان تحقیقات نامحسوس خود توانستند مخفیگاه متهم را در محمدشهر کرج شناسایی کرده و 17‌آبان‌ماه وی را دستگیر کنند.

3 قتل به خاطر مشروبات الکلی

با انتقال متهم به اداره جنایی پلیس آگاهی استان تهران، تحقیقات از وی آغاز شد که وی در اعترافاتی باورنکردنی به قتل دوست خود و 2 مقتول دیگر اعتراف کرد و گفت: یک روز قبل از آنکه جسد دوستم پیدا شود من و او و یکی دیگر از دوستانم در کنار رودخانه الهیه در حال مصرف مشروبات الکلی بودیم که متوجه حضور ماموران گشت پلیس در محل شدیم. با دیدن ماموران به همراه دوستانم به داخل رودخانه پریدیم اما مقتول شنا بلد نبود و بنابراین برای نجات خودش، مرا گرفت و به زیر آب کشید.

من که دیدم خودم هم به‌زودی غرق می‌شوم، چاقویی را که همراه داشتم درآوردم و چند ضربه زیر آب به وی زدم اما وقتی متوجه شدم او مرده است از ترس اینکه مامورانی که شاهد این حادثه بوده‌اند مرا شناسایی کنند، اسلحه‌ای تهیه کردم و با شناسایی ماموران گشت، آنها را به گلوله بستم و سپس فرار کردم.

سردار اکبرشاهی - فرمانده انتظامی استان تهران- با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیابت قضایی، متهم به همراه پرونده برای تحقیقات تکمیلی و رسیدگی قضایی به کرمانشاه انتقال یافت.

کد خبر 120434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز