همشهری آنلاین : دانشگاه شهید بهشتی مقررات جدیدی برای اعضای هیئت علمی که علاوه بر این دانشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی یا هر موسسه و سازمان دیگری همکاری دارند تصویب کرد.

دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی در خصوص نحوه همکاری و اشتغال به کار اعضای هیئت علمی این دانشگاه با مراکز دولتی یا غیردولتی خارج از دانشگاه شیوه نامه ای تصویب کرد.

بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی کلیه اعضای هیئت علمی که بدون اخذ مجوز از دانشگاه در مراکز دولتی یا بخش خصوصی خارج دانشگاه فعالیت می کنند ضروری است به مدت 40 ساعت در طول 5 روز اول هفته و حداقل 8 ساعت به طور مستمر در طول یک روز در دانشگاه و دانشکده مربوطه حضور داشته باشند.

شیوه نامه دانشگاه شهید بهشتی می افزاید: افرادی که بدون اخذ مجوز از دانشگاه به طور همزمان در داخل و خارج از دانشگاه مسئولیت دارند باید یکی از آنها را حذف کنند. همچنین پذیرش مسئولیت در خارج از دانشگاه می بایست با اخذ مجوز از دانشگاه صورت گیرد.

هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی در بندی از این شیوه نامه که مقرر شده این بند از نیمسال دوم سال تحصیلی 90 - 89 شکل اجرایی به خود بگیرد، آورده است: برای کلیه اعضای هیئت علمی که با اخذ مجوز از دانشگاه مسئولیت اجرایی خارج از دانشگاه و یا مأموریت در سازمانها و ارگانها پذیرفته اند، سقف پرداخت حق التدریس تا 6 واحد و حق الرساله تا 9 واحد خواهد بود به طوریکه مجموع آنها از 50 درصد سقف مجاز پرداخت حق التدریس و حق الرساله در هر نیمسال تجاوز نکند.

 در بخش دیگری از این مصوبه آمده است: در هر زمانی که همکاری عضوی از هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه آزاد اسلامی و یا هر موسسه و سازمان دیگری اثبات شود و مدارک مثبته ای مبنی بر لغو همکاری تا پایان مهر ماه ارائه ندهند مشمول مفاد این شیوه نامه می شوند.

دانشگاه شهید بهشتی افراد دارای پست های اجرایی مرتبط با وزارت علوم و مقامات کشوری با تایید هیئت رئیسه این دانشگاه را از شمول این شیوه نامه مستثنی کرده است. همچنین افرادی که تا پایان مهرماه 89 لغو قرارداد و عدم تداوم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و یا هر موسسه و سازمان دیگری را طبق مدارک مثبته ارائه کنند، مشمول مفاد این شیوه نامه نشده اند.

پیش از این احمد شعبانی رئیس دانشگاه شهید بهشتی به مهر خبر داده بود: 10 نفر از اعضای هیئت علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی که از دو سال گذشته به عنوان تمام وقت در این دانشگاه بکار گرفته شده بودند پس از آنکه مشخص شد عضو تمام وقت دانشگاه آزاد یا مراکز دیگر هستند اخراج شدند.

 

کد خبر 120419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز