همشهری آنلاین: بیماری بوتولیسم یک بیماری خطرناک است که در اثر رشد میکروبی در کنسروها به وجود می‌آید. این میکروب سمی را تولید می‌کند که بسیار خطرناک است و عوارض گوارشی و عصبی شدیدی در پی دارد که منجر به مرگ می‌شود.

مسمومیت غذایی

به گزارش سلامتیران،دکتر امید هویدا، رییس مرکز بهداشت شمال تهران گفت: «مسمومیت غذایی با بیماری‌های منتقله از غذا یکی از چالش‌های مهم سیستم بهداشت و درمان کشور است که سبب عوارض گوارشی، سرطان‌ها، ایمونولوژی و حتی مرگ می‌شود.»

وی با بیان اینکه این مسمومیت‌ها در فصل تابستان بیشتر است، تاکید کرد: «بیش از 50 درصد مراجعه به بیمارستان به دلیل مسمومیت غذایی گزارش شده است.»

دکتر هویدا با اشاره به بیماری بوتولیسم توضیح داد: «بیماری بوتولیسم یک بیماری خطرناک است که در اثر رشد میکروبی در کنسروها به وجود می‌آید. این میکروب سمی را تولید می‌کند که بسیار خطرناک است و عوارض گوارشی و عصبی شدیدی در پی دارد که منجر به مرگ می‌شود.»

وی برای پیشگیری از این بیماری توصیه کرد قبل از استفاده از انواع کنسروها 20 دقیقه جوشانده شوند. رییس مرکز بهداشت شمال تهران با بیان اینکه کنسرو سبزی‌ها محیط مناسب‌تری برای رشد این میکروب است، افزود: «این میکروب با حرارت از بین می‌رود، بنابراین باید قبل از استفاده از هر نوع کنسرو آن را بجوشانید.» دکتر هویدا ادامه داد: «پروتئین‌ها هر چه خام‌تر باشند، درجه فسادپذیری‌شان بیشتر است و زودتر اتفاق می‌افتد. بنابراین بهتر است مواد پروتئینی در محیط سرد یخچال یا فریزر نگهداری شوند.»

کد خبر 120409
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز