مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: بعد از گذشت ماهها از اجرای قانون بودجه سال 85، هنوز برای جذب اعتبارات تخصیصی تبصره 13 اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

ولی‌الله آذروش، مخبر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: در تبصره 13 قانون بودجه سال 85 کمک‌های بسیار موثری برای حمل و نقل درون شهری، چه حمل و نقل مسافربری نظیر اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی و چه حمل و نقل ریلی، تخصیص یافته و پیش‌بینی شده است، اما برای اجرایی کردن تبصره 13 قانون بودجه، هنوز راهکار مشخص وجود ندارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جلسات متعدد با وزیر کشور و مدیر عامل مترو و معاون حمل و نقل شهرداری تهران راهکار اجرایی کردن تبصره 13 مورد بررسی قرار گرفت. وی با اشاره به عدم جذب اعتبار تخصیص یافته توسط دولت گفت: وزیر کشور بابت تأخیر در جذب اعتبار عذرخواهی کرده است چرا که این وزارتخانه در عقد قرار داد با شرکت‌های خارجی موفقیت چندانی بدست نیاورده است.
مخبر کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مشکلات مترو در صورت تخصیص اعتبار از سوی دولت، حل خواهد شد گفت: مترو به شدت نیازمند اعتبار از سوی دولت است. تا بتواند هم در بخش عمرانی و هم تهیه واگن برای خطوط خود به موقع عمل کند که متأسفانه تا به امروز هیچ اعتباری از سوی دولت به مترو اختصاص نیافته است.
وی با اشاره به اینکه دولت برای اجرایی کردن تبصره 13 نیازمند زمان بیشتری است، از تنظیم یک لایحه در دولت برای 5 ساله کردن اجرای تبصره  13 خبر داد و افزود با توجه به اینکه براساس این تبصره باید تعداد 6500 دستگاه اتوبوس و 12500 دستگاه مینی‌بوس و ون و تاکسی وارد سیستم حمل و نقل عمومی شود و از سویی می‌باید طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط دولت اجرا شود، دولت خواستار زمان بیشتری برای جذب اعتبارات اختصاص یافته است تا آن را در اختیار سازمان‌های مربوطه بگذارد. ولی‌الله آذروش، در پایان اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که دولت می‌بایست به موقع اعتبارات را جذب و در راستای تبصره 13 هزینه کند، که موفق به انجام این کار نشده است.
کد خبر 12032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز