همشهری آنلاین: هزاران نفر از اعضای و طرفداران حزب کمونیست روسیه با برپایی تظاهراتی در مسکو به مناسبت هفتم نوامبر، سالگرد انقلاب سوسیالیستی، از سیاست‌های اقتصادی و عملکرد دولت روسیه انتقاد کرده و خواستار کناره گیری دولت از قدرت شدند

تظاهرات کمونیست ها در مسکو علیه دولت روسیه

به گزارش ایرنا ، تظاهرکنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارها و پارچه نوشته هایی و نیز سردادن شعارهایی علیه سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی دولت روسیه، عملکرد و اقدامات دولت را مورد انتقاد قرار دادند.

یکی از سران این حزب چپگرای روسیه طی سخنانی در این تظاهرات، با انتقاد از عملکرد دولت روسیه ،سیاست‌های اقتصادی دولت را در جهت حمایت از سرمایه داران دانست.

وی خاطرنشان کرد: مردم روسیه صاحب اصلی این کشور هستند و باید زمام قدرت را در دست گیرند.

این رهبر حزب کمونیست روسیه ، حزب حاکم 'روسیه واحد' به رهبری ولادیمیر پوتین را حزب بیفایده و فاقد استعداد لازم سیاسی عنوان کرد.

'گنادی زوگانف' رهبر حزب کمونیست روسیه هم در اجتماع اعضا و هوداران این حزب ،دولت روسیه را به باد انتقاد گرفت و گفت: بحران اقتصادی و آتش سوزیهای جنگلی در یک سال اخیر فشارهای مضاعفی را بر مردم روسیه تحمیل کرده است و بروز این مسائل ،نشانه ضعف دولت است.

زوگانف اقدامات دولت روسیه برای انجام اصلاحات در نیروهای مسلح این کشور را زیانبار دانست گفت: با این اقدامات 200 هزار پرسنل نظامی از ارتش اخراج می شوند.

وی تلاش برای ورود روسیه به سازمان تجارت جهانی را نیز خطر دیگری برای روسیه خواند.

رهبر حزب کمونیست روسیه، برخی نیروهای سیاسی روسیه را به تلاش برای ایجاد تنش در روابط و مناسبات میان روسیه و بلاروس متهم کرد و گفت: دسیسه جویی سیاسی علیه حکومت آلکساندر کوکاشنکو در بلاروس از طریق شبکه های سراسری روسیه آغاز شده است.

تظاهرات اعضا و هواداران حزب کمونیست روسیه در میان تدابیر شدید امنیتی و حضور نیروهای پلیس در مسکو برگزار شد.

کد خبر 120170
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز