سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

این اواخر باجه‌های تلفن‌عمومی حسابی نونوار شده و نمایشگر کوچک برخی از آنها کلی اطلاعات مفید و به‌روز شده را نیز در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

تلفن

با‌وجود این گوشی و دستگاه برخی از باجه‌ها به‌قدری بالا نصب‌شده که کودکان و افراد کوتاه‌قد توان استفاده از آنها را ندارند. از آنجا که نمی‌شود باجه‌های تلفن‌عمومی را مانند صندلی‌ سلمانی‌های قدیم با یک تکه چوب افقی برای کودکان آماده استفاده کرد بهتر است در طراحی این باجه‌ها این موضوع نیز در نظر گرفته شود. برای نمونه می‌توان ارتفاع باجه را بلند اما محل نصب دستگاه را کمی پایین‌تر طراحی کرد.

به این وسیله هم مشکل قدبلند‌ها که باید برای تماس تلفنی خم شوند از بین می‌رود هم کودکان می‌توانند به‌راحتی به گوشی دسترسی داشته باشند. به گفته برخی شهروندان چنانچه دکمه‌‌های شماره‌گیر برخی باجه‌های قدیمی نیز مورد بازبینی قرار بگیرد خدمات‌رسانی آنها بهتر می‌شود. در حال حاضر این کلید‌ها به‌قدری سفت شده‌اند که شماره‌گیری با آنها کار هرکسی نیست.

کوله‌پشتی برای خودرو

این روز‌‌ها فهرست به قول معروف آپشن‌های گوناگون برای خودرو حسابی پروپیمان شده است. یکی بوق تریلی 18‌چرخ روی رنو می‌بندد دیگری به جای لامپ‌های استاندارد زنون(پرنور) چراغ‌هایی شبیه نورافکن استادیوم‌های ورزشی را جلوی خودرو وصل می‌کند و برخی کامیون‌داران نیز همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به گنجایش وسیله‌نقلیه خود اکتفا نمی‌کنند و پشت آن کوله‌پشتی هم می‌بندند. تمام اینها در حالی است که به گفته پلیس‌راه بسیاری از حوادث‌رانندگی در اثر سقوط همین اجسام روی می‌دهد. بنابراین بهتر است در کنار ترس از جریمه شدن توسط پلیس، از صدمه زدن به سلامتی دیگران نیز هراس داشته باشیم.

کیسه فریزر به‌جای کلاه ایمنی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به‌خاطر نداشتن چتر در زیر باران مجبور شده باشید یک‌تکه مقوا یا پلاستیک روی سرتان بگیرید. چنین کاری و دیدن اینکه برخی شهروندان حتی قید سالم‌ماندن کتاب و دفترهای همراه‌شان را می‌زنند و آنها را روی سرشان می‌گیرند گاهی جالب و دیدنی نیز هست. بگذریم که برخی از پشت‌فرمان یک دستگاه خودروی خالی و تک‌سرنشین به این صحنه، لبخند و حتی نیشخند می‌زنند.

اما اینکه جای کلاه ایمنی ضخیم موتورسواران را یکباره یک کیسه‌فریزر نازک بگیرد گاهی بخش طنز ماجرا را تبدیل به یک تراژدی تلخ می‌کند. کافی است موتورسواران کیسه‌به‌سر قصه ما در کوچه‌ها و خیابان‌های لغزنده‌ روز‌های بارانی هوس یک فقره تصادف شدید کنند! باقی ماجرا را می‌شود حدس زد.

به‌هر حال اگر موتورسواران اینچنینی می‌دانستند با این کیسه فریزر چه کلاهی سر خودشان گذاشته‌اند و به جای باران قرار است چه بلایی به سرشان بیاید به مشکلات به سر کردن همان کلاه‌ایمنی رضایت می‌دادند. البته باید این نکته را نیز اضافه کنیم که کلاه‌های ایمنی سر و صورت افراد را از باد سرد، ابتلا به سینوزیت، مشاهده نسخه مملو از سرنگ و آمپول پزشک و بالاخره برگه صندوق‌دار بیمارستان و داروخانه نیز معاف می‌کند.

بهره‌وری از فضای پیاده‌رو

شاید چنانچه برای برخی راننده‌ها یک دوره فشرده آموزش بهره‌وری در نظر گرفته شود با این مفهوم بیشتر آشنا شده و از کج‌فهمی در رابطه با آن رها شوند. برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تعدادی از راننده‌ها تصور می‌کنند در فضایی کوچک‌تر از فضای خودرو نیز می‌توان پارک کرد.

کافی است از فضای پیاده‌رو بهره‌وری کرد. حال آنکه کج پارک کردن در کنار خیابان و ورود به حریم پیاده‌رو چندین و چند مشکل دارد. در وهله نخست این نوع پارک‌کردن خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی است. علاوه‌براین حقوق رهگذران نیز پایمال می‌شود. جدول خیابان نیز پس از چندی تخریب شده و در پایان خودرو‌های داخل خیابان نیز ممکن است با جلوی خودروی پارک‌شده برخورد کنند.

کد خبر 119815

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز