گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران از آغاز خرید و فروش وام مسکن از امروز در بازار فرا بورس ایران خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن یا اوراقی که سهامداران از طریق خرید آنها می‌توانند به دریافت وام ساخت یا خرید مسکن از بانک مسکن اقدام کنند، ابزار جدید معاملاتی است که قرار است از امروز در فرابورس به کار گرفته شود.
این اوراق که پیش از این در بنگاه‌های املاک، توسط واسطه‌ها به متقاضیان فروخته می‌شد از این پس در بازار متشکل فرابورس از طریق یک بازار متشکل عرضه و تقاضا فروخته خواهد شد.

مردم می‌توانند از طریق خرید برگ‌های تسهیلات مسکن از طریق کارگزاران فرابورس یا شعب بانک مسکن با مراجعه به بانک از وام‌های مسکن که منشأ آن سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ممتاز مسکن است، استفاده کنند.در همین رابطه مصطفی امید قائمی، مدیرعامل فرابورس، با اشاره به آغاز معاملات برگ‌های وام مسکن در فرابورس از امروز، گفت: این برگ‌ها که ارزش هرکدام معادل 5 میلیون ریال است مخصوص افرادی است که قصد خرید یا ساخت خانه دارند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق خرید این اوراق در فرابورس از وام مسکن برای خرید یا ساخت استفاده کنند.
مهدی علم الهدی مدیر پذیرش فرابورس ایران هم گفت: براساس مجوزی که بانک مسکن از سال 85 از شورای پول و اعتبار دریافت کرد این بانک می‌تواند به پشتوانه حساب‌های کوتاه مدت ممتاز خود اوراقی را منتشر کند که سرمایه‌گذار با خرید آن می‌تواند از تسهیلات وام مسکن این بانک استفاده کند.

وی افزود:منشأ صدور این اوراق حساب‌های سپرده کوتاه مدت ممتاز وام مسکن است که یک سرمایه‌گذار با سپرده‌گذاری 3تا 6 ماهه، متناسب با میزان سرمایه‌ای که در بانک سرمایه‌گذاری می‌کند می‌تواند این اوراق را دریافت کند.به گفته وی، دارندگان این اوراق می‌توانند وام مسکن خود را ازطریق بازار فرابورس به‌فروش برسانند.علم الهدی توضیح داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق 66 کارگزار عضو فرابورس و شعب بانک مسکن نسبت به خرید این اوراق اقدام و در قبال آن از وام مسکن استفاده کنند.

کد خبر 119699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز