همشهری آنلاین: شرکت‌‌های تولید کننده تلویزیون‌های بزرگ صفحه تخت و اجزای پنل LCD آنها به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که تقاضا برای این تلویزیون‌ها در آمریکا و سایر کشورهای توسعه‌یافته در حال کاهش است.

LCD tv

به گزارش آسوشیتدپرس این پیش‌بینی‌ها در حالی اعلام می‌شود که تولید کنندگان آسیایی وسائل الکترونیک میزان درآمد خود را در آخرین فصل مالی گزارش کردند.

شرکت ژاپنی شارپ روز پنج‌شنبه 28 اکتبر اعلام کرد پیش‌بینی‌ درآمدش برای این سال مالی که در ماه مارس آینده به پایان می‌رسد را کاهش داد و اعلام کرد در پاسخ به کاهش شدید تقاضا برای تلویزیون‌های پنل بزرگ تولید آنها را در فصل اخیر کاهش خواهد داد.

روز پنج‌شنبه شرکت کره‌ای ال‌ جی الکترونیک نیز گفت فروش خوب تلویزیون‌های LCD به خصوص در بازارهای تازه، درآمد بخش نمایش خانگی‌اش را 9 درصد افزایش داده است- اما درآمد قابل‌بهره‌برداری آن حدود 52 درصد سقوط کرده است. این شرکت گفت انتظار دارد کاهش قیمت میزان درآمدش از فروش تلویزیون را در فصل چهارم سال کاهش دهد.

شرکت ژاپنی سونی ژاپن روز جمعه گزارش کرد که قیمت تلویزیون‌های LCD در فصل منتهی به سپتامبر (شهریور) سقوط کرده است. این شرکت میزان پیش‌‌بینی درآمد قابل‌بهره‌برداریش از فروش تلویزیون‌های صفحه تخت را کاهش داد و یادآور شد که بازار آمریکای شمالی نیز در حال سقوط است.

شرکت کره‌ای سامسونگ  نیز روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد قیمت‌های تلویزیون‌های LCD سقوط کند.


این گزارش‌ها با گزارش اخیر شرکت iSuppli همزمان شده است، که میزان ارسال پنل‌های LCD و تلویزیون‌های صفحه تخت را تحت نظر دارد.

این گروه پژوهشی گزارش کرد شمار پنل‌های ال‌سی‌دی ارسال‌شده برای تلویزیون‌‌ها در سه ماهه آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) از شمار تلویزیون‌های ارسالی پیشی گرفت: خریداران پنل ال‌ سی دی تازه در ماه ژوئیه (تیر ماه) سفارش‌های‌شان را کاهش دادند؛ به این ترتیب میزان اشباع بازار بدتر شد و قیمت‌های LCD در ابتدای پاییز افت کرد.

کد خبر 119511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز